אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ליווי עסקי , למי מומלץ ומתי?

המושג ליווי עסקי מעורר אצל בעלי עסקים רבים רתיעה מיידית. אותם בעלי עסקים רואים משום מה בצורך בשירות זה מעיין נקודה אדומה עבורם. מסיבה שקשה גם לבעלי העסקים להסבירה, שירות של ליווי עסקי מעלה אצלם קונוטציות שליליות: כשלון, בעיית ניהול, רשלנות, אי יכולת לנהל את העסק לבד, העסק בצרות ועוד כל מיני מחשבות שליליות שלרוב הן מחמירות עשרות מונים עם בעל העסק למול המצב האמיתי.

במאמר זה אנסה לעשות מעט סדר במושג ליווי עסקי, למי הוא מומלץ ומתי.

המושג ליווי עסקי הינו מושג כללי לשירותים רבים אשר מתרכזים תחת אותה כותרת, בין אם השירות הינו ניהול תזרים מזומנים, בניית תוכנית אסטרטגית ויישומה, גיוס הון, ניהול מלאי מתמשך, הרחבת פעילות או תוכנית הבראה, כל אלו יכולים להיכנס תחת המושג ליווי עסקי. לכן כאשר שומעים שאדם עושה שימוש בליווי עסקי, ייעוץ עסקי או שיש לו יועץ כלכלי, נדרש להבין בדיוק מה מהות השירות אותו הוא מקבל, הרי במידה ונבין שמדובר בהתרחבות לחו"ל או בהתמודדות במכרז ענק, נקבל זאת בצורה שונה לחלוטין מהאינסטינקט הראשוני והלא מובן של רתיעה.

באשר למי השירות הנ"ל מיועד- השירות מיועד לכל בעל עסק אשר מרגיש שהעסק שלו לא ממצה את הפוטנציאל, שיש לעסק ולבעליו שאיפות שונות מהכיוון אליו הולך העסק או שלטעמו העסק מתקדם בצורה איטית יותר מהמצופה. בנוסף, השירות יכול לתת מענה בחיזוק נקודות חלשות בעסקים, כגון: תזרים מזומנים שמנוהל על ידי הלוואות גישור ו"כיבוי שריפות", ניהול מלאי בצורה מיטבית או כל נקודה אחרת שברצונו של בעל העסק לחזק ולייעל.

ונקודה אחרונה שבהחלט יכולה להוות אינדיקציה טובה לכל בעל עסק, היא הנקודה הנוגעת בתזמון של מתי לקחת ליווי עסקי ?

התשובה היא חד משמעית "לפני שיהיה מאוחר מידי", חשוב להסביר את התשובה, גם אם העסק הולך לכיוון של התרחבות וגם אם העסק בדרכו להתייעלות הדורשת צדים קשים ומיידים – לזמן יש חשיבות קריטית וזאת מכיוון שלרוב עסקים נזכרים בליווי העסקי שהם כבר במהלך הצעד או באמצע התהליך, ולכן נדרש לשלב את היועץ כמה שיותר מוקדם בתהליך, כדי שיוכל לבוא לידי ביטוי והשפיע כבר בהתחלה. במידה והליווי העסקי יחל במהלכו המתקדם של כל מהלך הוא עלול לקחת יותר זמן בצורה ניכרת במקרה הטוב, או עלול לא להשפיע ולא להניב את ההצלחה הרצויה במקרה הפחות טוב. לכן, נדרש לקבל מבעליו של העסק לקבל החלטה שהוא מערב יועץ כבר בתחילת המהלך ובמקרה שלא יהיה מרוצה, יוכל תמיד להפסיק את הליווי, אולם האלטרנטיבה של להתחיל את הליווי העסקי מאוחר מידי- היא יקרה מידי ומסוכנת.

שיהיה בהצלחה!


אודות מחבר המאמר

עוז ח

עוז- ייעוץ כלכלי

www.ozc.co.il

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.