אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מערכות אזעקה או סורגים?

הרבה פעמים שואלים אותי את השאלה האם להתקין מערכות אזעקה או פשוט לשים סורגים ולפתור את עניין הביטחון הביתי. ובכן, אין ספק כי סורגים אכן מפרידים בין הבית לחוץ, אך הם לא מונעים מפורץ להיכנס, כמו מערכות אזעקה. ההבדל הוא, שמערכות אזעקה מאפשרות לנו לדעת באופן מיידי ממש על ניסיון הפריצה לבית, או כל אירוע אחר המתרחש בבית.

אין ספק כי השוואה בין סורגים על חלונות ופתחי הבית לבין מערכת אזעקה מתבקשת ברוב המקרים. במאמר אשווה במקצת בין שני הדברים על מנת לתת פרספקטיבה נכונה עבור כל אחד.

 

למה לא סורגים?

אין ספק כי סורגים יעכבו את הגנב מספר דקות לפני שהוא נכנס לבית או לעסק שלנו. אך סורגים, לרוב, לא ימנעו מהגנב מלפרוץ לבית. לרוב, פורץ המסמן את הבית שלך ומעוניין לפרוץ אליך הבית לא ייעצר באמצעות סורג, הוא פשוט ינסר את הסורג או ישבור אותו בשיטות מתוחכמות וישנם שיטות כאלו. דבר נוסף, סורגים נותנים לנו את התחושה שאנו חיים בכלא והכול סגור מסביבנו. כל הבית מסביב נעול וסגור עם סורגים ונותן תחושה של נעילה, של סגור. לא עבור זה השקענו את מיטב כספינו בבית חלומותינו, ולבסוף לשבת נעול עם סורג ובריח.

למה כן מערכות אזעקה?

מערכות אזעקה תפקידן להתריע על כל אדם המסתובב בשטח הכיסוי של הגלאים. כאשר פורץ המעוניין להיכנס אלינו לבית ,יראה שמותקנת מערכת אזעקה בבית, יחשוב פעמיים אם להיכנס או לא. בנוסף, ברגע שהפורץ בכל זאת החליט שהוא מעוניין להיכנס, מערכות אזעקה תפקידן לדווח מיידית ברגע שמישהו נכנס לטווח הכיסוי של הגלאי התנועה. מערכת האזעקה מחוברת באמצעות חייגן הטלפון המובנה שלה לקו הטלפון הביתי ובעת ניסיון פריצה לבית יחל החייגן בפעולת דיווח לכל מספרי הטלפון המוגדרים בו. במקרים בהם מערכת האזעקה מחוברת למוקד אבטחה, המוקד יקבל דיווח מיידית על פריצה ואזעקה בבית ויעדכן את הגורמים הרלוונטיים ובמקרים מסומים גם את גורמי רשויות החוק.

 

לאחר השקעה מרובה על הבית שלנו, הפרויקט של חיינו, לא היינו רוצים לחיות בו ולהרגיש כבולים באמצעות סורגים. מערכות אזעקה יפתרו לנו את בעיית הביטחון בבית ויתנו לנו להגיש בטוחים בבית שלנו.


אודות מחבר המאמר

secure-ct מערכות אזעקה ומיגון

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.