אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סוגי ויזה לארה"ב

 

ארצות הברית היא ללא ספק אחת המדינות המדהימות והמגוונות ביותר שיש בעולם ואשר אינה מפסיקה להפתיע. יש לה חשיבות היסטורית ופוליטית אדירה, בשביל כלל העולם ועבור ישראל בפרט. יש בה אין סוף סוגי נופים, אקלים, שטח ואוכלוסיה מגוונת. הדבר היחיד שעומד בפני אזרחי ישראל המעוניינים לבקר בארצות הוא ויזה לארה"ב.

 

הליך הוצאת ויזה לארה"ב אינו דבר פשוט, מדובר בהמון בירוקטריה, טופסידה  וכאב ראש לא פשוט - אתם יכולים לשאול את כל מי שעבר את זה. אך אין שום סיבה להתאונן על כך, שכן אנו הבאנו את זה על עצמנו, כאשר כל הישראלים אורזים את חפציהם והולכים להרוויח דולרים בקלות על ידי מכירת מוצרי ים המלח בעגלות או מכירת ציורים מדלת אל דלת וזאת מבלי ויזת עבודה ועושים זאת עם ויזה לארה"ב מסוג תייר - דבר שהינו עבירה פדרלית - ועקב כך המיעוט פוגע ברוב ונאלץ לשלם את המחיר. הרבה מאד ישראלים מעוניים להוציא ויזה לארה"ב בעיקר בתקופות של לפני חגים והחופש הגדול ואל כן משתרכים תורים ארוכים ואינסופיים ליד דלתות שגרירות ארה"ב. קיימים סוגים שונים של ויזה לארה"ב

 

תחת המושג ויזה לארה"ב ישנן קטגוריות שונות, ותחת כל קטגוריות ישנן תת קטגרויות. הויזה השכיחה ביותר הינה ויזה מסוג B1/B2 שהינה ויזה למטרת תיירות/עסקים, ויזה שכיחה נוספת היא ויזת סטודנט מסוג F1 (קיימת גם ויזת סטודנט מסוג M1), אל ויזה זו ניתן לצרף קרוב משפחה אשר זכאי לויזה מסוג F2.

 

אלו היו רק שתי דוגמאות לויזות השכיחות ביותר, כפי שציינו קיים מגוון רחב ביותר של סוגי ויזה לארה"ב. ישנה ויזה עבור דיפלומטים, ויזה עבור צוותי אוויר (דייליות, טייסים וכי"ב(, ויזת עבודה, ויזת עיתונים ועוד ועוד. בכדי להוציא ויזה לארה"ב למטרת עבודה יש לעמוד במספר קריטריונים שכן מלבד חובת הוכחה שיש בידכם כישורים מיוחדים שאכן מצריכים העסקת כח אדם זר, יהיה עליכם למצוא קודם כל מעסיק שיהיה מוכן להעסיק אתכם ולדאוג להמציא את כל האישורים הרלוונטים והלגישם במשרד הפנים האמריקאי.

ויזה לארה"ב - איך מקבלים אותה?

בכדי לקבל ויזה לארה"ב, יהיה עליכם להמציא את כל האישורים הנדרשים מהשגרירות, שכן נציג השגרירות שיראיין אתכם מעוניין לוודא שאם בכוונתכם להוציא ויזה לארה"ב למטרת תיירות אז שזו אכן המטרה שלשמה אתם נוסעים ולא לעבוד בצורה לא חוקית לדוגמא. על כן, עליכם להוכיח שיש בידכם קשרים אישיים וכלכליים לישראל, שיש לכם סיבה "לחזור" חזרה לארץ ולא להישאר שם.

 

אנשים צעירים, בדגש על משחוררים טריים מהצבא נתפסים על ידי השגרירות כפוטנציאל גבוה לבצע עבירה של עבודה לא חוקית ושהייה מעבר לזמן המותר בארה"ב. לכן אין לבוא בלבוש מרושל, לא מגולחים - הופעה היא דבר מאד חשוב בעיני האמריקאים והיא מהווה מרכיב על הרושם הראשוני שמתקבל מכם, על כן בואו בלבוש נקי ומסודר, מגולחים והתנהגו בהתאם, שגרירות ארה"ב היא אדמת ארה"ב. יש לענות על השאלות אותם תישאלו בעניינות, לא להתחכם, לא לספר בדיחות, פשוט לענות על מה ששואלים, בלי לנדב מידע מיותר. מתי כדאי להוציא ויזה לארה"ב?

 

הליך הוצאת ויזה לארה"ב הוא הליך ארוך, מייגע ובירוקרטי. יש למלא טפסים, לגשת להצטלם, לשלם אגרות למינהן וגם כשתגיעו לראיון יכולים לצוץ הפתעות כגון פרט חדש שלא ידעתם שאתם אמורים להביא, יש בעיה באישור הבטחוני שלכם. לאלו מכם שישנו עבר פלילי יהיה מאד קשה להוציא ויזה לארה"ב, שלא לדבר על כאלו שביצעו עברה של שהייה מעל הזמן המותר בארה"ב.

 

למי שמעוניין לחסוך את כל הבלגן וכאב הראש יכול לפנות לחברות המספקות שירות הוצאת ויזה לארה"ב. לחברות אלו ניסיון עשיר בכל ההליך, הן בקיאות בכל הסוגיות ומתעדכנות על שינויים שהשגרירות דורשת. הליך הוצאת הויזה הוא דבר יקר וחבל שעקב טעות קטנה או ניסיון לחסוך כמה שקלים לא תאושר בקשתכם.


אודות מחבר המאמר

 

ירון

צוות מג'יק ויזה

077-200-6106

052-667-8811

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.