אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

רכיבה על סוס במזג אוויר סוער

 

אחד התחביבים המועדפים על אלפי ישראלים הוא רכיבה על סוסים. תהליך הרכיבה מעניין ומענג מאוד. ניתן בקלות לצאת לרכיבה על סוס, הן דרך השכרת סוס מחוות וקיבוצים והן דרך רכישת סוס באופן עצמאי. לרכב על סוס במזג אוויר טוב היא חוויה כיפית. אך מה קורה כאשר תופסת אותכם סערה גדולה באמצע הרכיבה, הרחק מהציביליזציה?

רוכבים מנוסים עוקבים באופן שוטף אחר תחזית מזג האוויר. סערה המלווה ברוחות חזקות וגשמם אינה נעימה ואף מאוד מסוכנת. זרם המיים החזק גורם להדרדרות של אבנים. רוחות חזקות שוברות ענפי עצים ומעיפות אותם לכל עבר.  לכן, רכיבה על סוסים בצפון הארץ בחורף לעיתים הופכת לסיוט של ממש.

אז מה ניתן לעשות על מנת לשמור עלינו מפני מזג האוויר הסוער?

ראשית, לפני כל רכיבה כדאי לבדוק היטב את תחזית מזג האוויר בכלי התקשורת. כמו כן, מומלץ להסתכל על השמיים ולבדוק את מצב העננים, הרוחות, האוויר ומה הטמפרטורה העדכנית ביותר. לעיתים החזאים לא מדייקים לגבי מזג האוויר, במיוחד לגבי מיקום מסויים, ולכן השתדלו לא לחפף ולבצע את הבדיקה הנוספת.

שנית, לעולם לא לצאת לרכב על סוס לבד. תמיד טוב לרכב עם משהו נוסף ללא קשר למזג האוויר שבחוץ. בזמן הרכיבה יכולים לקרות המון דברים. החל מסתם חולשה אשר תקשה על המשך הרכיבה ועד "תאונה" אשר יכולה להיגמר באופן טרגי ללא סיוע בזמן. במזג אוויר הפהפך, הכלל הזה מקבל חשיבות גבוהה והופך להיות בגדר חובה.

כמו כן, אם בזמן רכיבה על סוסים נתקעתם בסערה, אל תמשיכו לרכב על הסוס. מומלץ לרדת ממנו ברגע שמזג האוויר נהפך לפחות ידידותי לסביבה. כאמור, בזמן סערה עפים דברים באוויר ואבנים מדרדרות ולכן הרבה יותר בטוח להיות על הקרקע מאשר על הסוס. סיבה נוספת, בזמן הרכיבה אתם גבוהים יחסית ולכן יש חשש לפגיעת ברק.

בנוסף, חשוב למצוא מחבוא טוב. המשך תנועה בתנאים כאלה כמעט בלתי אפשרית ומסוכנת מאוד. בעת בחירת מחבוא, נעדיף שיח על פני עץ גבוהה. עץ יכול להיפגע מברק או ליפול מעומס המים והרוחות החזקות. גם אם לא כל כך נוח לכם לשהות במחבוא המאולתר, תתאזרו בסבלנות עד שהמצב יירגע ורק אחר כך צאו ממנו.

לסיכום, רכיבה על סוסים הוא אחד התחביבים היפים והמרתקים שאדם יכול לבחור לעצמו. אך חשוב מאוד להיות מודעים למזג האוויר הסוער אשר יכול לתפוס אתכם בחורף ולהיות מוכנים אליו. אל תצאו לרכב לבד, תרדו מהסוס בעת סערה ומצאו מחבוא טוב עד שהסערה תירגע.


אודות מחבר המאמר

יואב ליסו הינו כותב תוכן בתחום הבריאות, אורח חיים בריא, תזונה ופנאי. ניתן לקרוא כתבות נוספות שלו בנושא רכיבה על סוסים באתר

http://www.horseride.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.