אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

יש סיבה לאהוב טיסנים

טיסנים הפכו בשנים האחרונות מתחביב ומשחק ילדים של ממש לספורט הישגי ומאתגר במיוחד בעולם כולו. טיסנים רבים בישראל נמכרים מידיי שנה ואנו צופים באותם טיסנים מתעופפים בשמי ישראל בכל שבוע בהפניניגים ענקיים בכל רחבי הארץ בהם נפגשים מטיסי טיסנים מכל הארץ ומכל הרמות למגש שכולו חווית אחת גדולה הכוללת תצוגת טיסנים, מכירת טיסנים, תחרויות, הצגת יכולות ועוד. טיסנים המונעים על חשמל וטיסנים המונעים באמצעות דלק טיסנים ממנועים מתחלקים לשני קטגוריות עיקריות האחת מונה טיסנים חשמליים אל מול טיסנים המונעים באמצעות דלק על סוגיו השונים. טיסן המצויד במנוע חשמלי מציג ביצועים מעט נמוכים יותר מטיסן המצויד במנוע דלק אך החשמליים פופולאריים יותר בעיקר אודות לנושא העלויות והתחזוקה השוטפת. ההתקדמות הטכנולוגית בעולם כולו השפיעה רבות גם על ענף זה עם יציאתם של עוד ועוד מנועים חזקים במיוחד הן כאלו המונעים בחשמל והן כאלו המונעים בדלק המציגים ביצועים גבוהים במיוחד. מהירויות גבוהות, תמרונים קשים במיוחד, המראות ונחיתות הופכים קלים יותר אודות להתפתחות הטכנולוגית ממנה נהנים הטיסנים השונים. טיסנים ודאונים חשמלייםאפשרות נוספת קיימת לאלה המעוניינים בתחום הטיסנאות. קיימת אלטרנטיבה הפופולארית קצת פחות מאשר טיסנים ואלה הדאונים. דאון הינו למעשה דומה מאוד לטיסן אך נשען יותר על יכולותיו האווירודינאמיות מאשר על יכולות המנוע שלו שנכבה עם ההגעה לגובה המקסימאלי. תמרון דאון והשארתו זמן רב יותר בשמיים הינה קשה במיוחד והפכה לתחרות מאתגרת במיוחד בין חובבי הענף הרבים. טיסן לעומתו מצויד במנוע חזק במרת אותו מההמראה ועד לנחיתה. טיסנים מעוצבים טיסנים חשמליים וממונעים בדלק מאפשרים הרכבת מרכב אר הופך את חזות הטיסן למשהו שונה לגמרי ומדמה את הטיסן למטוסים אמתיים כשהטיסן מקבל חזות של f-15, הרקולס וסוגי מטוסים רבים המעוצבים בקפידה תוך שמירה על יכולותיהם האווירודינאמיות ואף הגברה שלהם. המרכבים קלים למדיי ונישאים בקלות באמצעות המנועים החזקים. ענף הטיסנים בישראל הולך ומתפתח עם יותר ויותר חובבי תעופה ובעלי טיסן כזה או אחר המציפים את הפארקים, שמורות הטבע, גנים לאומיים ומקומות רבים בישראל בהם נערכת מידיי שבוע תחרות, הפנינג מכירות, תצוגות ועוד.


אודות מחבר המאמר

הובי מאסטרס - מרכז תחביבים על שלט - מציעה מגוון רחב של מוצרים בתחום התחביב על שלט, כגון: מסוקים על שלט, מכוניות על שלט, סירות וטיסנים.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.