אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מורה נבוכים: איך לקרוא את נתוני האבטלה בארה"ב?

כמו בכל יום שישי הראשון של כל חודש, גם השבוע יתפרסם בארה"ב דו"ח האבטלה עבור החודש שעבר – וגם הפעם, צפוי הדו"ח לרכז עניין רב מצד המשקיעים, ואף לקבוע כיצד יינעל היום, בוול-סטריט ובמקומות אחרים בעולם.

מדובר באחד מנתוני המאקרו החשובים והמשפיעים ביותר, אך יש לדעת כיצד לקרוא אותו – שכן למעשה, מדובר בדו"ח מורכב הכולל שורה לא קצרה של נתונים מספריים. לנוחיותכם, ניסחנו מורה נבוכים לדו"ח האבטלה של ארה"ב.

מדי חודש, סוקרת הלשכה לסטטיסטיקה של שוק העבודה בארה"ב לא פחות מ-60 אלף משקי בית ו-375 אלף עסקים ברחבי הכלכלה הגדולה בתבל, על מנת לגבש את דו"ח האבטלה האמריקני. הדו"ח מתפרסם בכל יום שישי הראשון לכל חודש לועזי, ומתייחס לחודש שקדם לו. השעה המדויקת לפרסום הדו"ח היא 8:30 בבוקר לפי שעון החוף המזרחי של ארה"ב – או 14:30 שעון ישראל.

שעת פרסום הדו"ח מהווה חלק ניכר מסוד הקסם שלו, והשפעתו האדירה: פרסום הדו"ח קובע את הטון שבו ייפתח המסחר בוול-סטריט, אבל גם מגיע מוקדם מספיק על מנת להכתיב כיצד תיראה הנעילה באירופה. לא אחת, הפתעה חיובית בדו"ח יכולה לשלוח את המדדים האירופים מירידות לעליות – ולהיפך.

מכיוון שהדו"ח מתפרסם ביום שישי, הבורסה הישראלית לא מסוגלת להגיב לדו"ח בזמן אמת, אך פעמים רבות ההדים של הדו"ח קובעים את הטון לפתיחה בת"א ביום ראשון. השפעה יכולה להירשם גם על פתיחת המסחר במזרח הרחוק ביום שני לפנות בוקר, שעון ישראל. מי שיוכל לחזות איזו השפעה תהיה יוכל להרוויח ממסחר באופציות בינאריות באמצעות רכישת אופציות PUT או CALL.

כאמור, הדו"ח כולל למעשה שורה של נתונים חשובים: על בסיס 60 אלף משקי הבית הנדגמים מחושב שיעור האבטלה בארה"ב, העומד נכון לחודש שעבר על 9.1%. אך הדו"ח לא נגמר כאן: על בסיס 375 אלף העסקים הנדגמים, מחושבים מספר המשרות הלא-חקלאיות החדשות שנוצרו, שבוע העבודה הממוצע והשכר הממוצע לשעה.

בפועל, לא מדובר בנתונים המשקפים את סוף החודש הקודם, שכן אף לשכה סטטיסטית לא מסוגלת לאסוף נתונים כה רבים בימים כה ספורים. נתוני כל דו"ח מתייחסים לתקופה שהסתיימה ב-12 לחודש שקדם לו. כל דו"ח עשוי גם לכלול תיקון של הדו"ח שקדם לו – כך למשל הדו"ח של ספטמבר כלל תיקון כלפי מעלה של הדו"ח הגרוע לחודש אוגוסט.

שורה של כלכלנים מכל המוסדות הפיננסיים המובילים עוקבים אחרי הדו"ח, ומספקים תחזיות משלהם לקראת פרסומו. בשוק נהוג להתייחס ל"ממוצע התחזיות" על מנת לקבוע אם הדו"ח משקף הפתעה לרעה, הפתעה לטובה או עונה על הציפיות. בפועל, גם דו"ח גרוע במיוחד שכולל עלייה משמעותית באבטלה לא יגרום לירידות בשווקים, במידה והכלכלנים צפו תמונה קודרת עוד יותר מזו שהתרחשה במציאות. במילים אחרות: הבורסות שופטות את הדו"ח רק בהשוואה לממוצע התחזיות, ולא במונחים אבסולוטיים.

את ממוצע התחזיות ניתן למצוא בקלות באתרים הפיננסיים, כמו למשל בעמוד נתוני המאקרו של יאהו פייננס. עבור הנתון שיתפרסם ביום שישי, לפי ממוצע תחזיות הכלכלנים אנו צפויים לגלות כי נוצרו 85 אלף משרות חדשות (ירידה לעומת 103 אלף משרות שנוצרו בספטמבר), כי שיעור האבטלה נותר יציב ברמה של 9.1%, וכך גם שבוע העבודה הממוצע שהכלכלנים צופים כי ימשיך לעמוד על 34.3 שעות.

ניתן לרכוש אופציות דיגיטליות על המדדים האמריקאים.


אודות מחבר המאמר

אופציות בינאריות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.