אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפים לקופירייטינג משכנע

קופירייטינג משכנע הוא קופירייטינג שמשיג את המטרות שהגדרת. הוא יכול לשכנע, להמחיש רעיון, לרגש, להביא לרכישה או להוביל לפגישה. כדי לעשות זאת, הוא צריך להיות שוטף מהמילה הראשונה ועד האחרונה ולהוביל את הקורא למסקנות הנכונות.  לקופירייטינג אין נוסחה אחת ברורה להצלחה או תמהיל קבוע. אבל יש כמה עקרונות תקפים שהופכים את הקופירייטינג לתואם יותר את הציפיות ומשאפשר ליצור תקשורת ישירה ואמינה עם הלקוח הפוטנציאלי. הם מהווים מספר נקודות למחשבה בבחינת הטקסט והרעיון השיווקי שמולכם ומספקים כמה עצות מעשיות ליישום.

שמירה על שטף הקריאה

ניסוחים זורמים הם הבסיס לכל עבדות קופירייטינג. אלה טקסטים שדוחפים קדימה את הקריאה, לא חוזרים על עצמם אבל יודעים לחזור על המסרים בצורות שונות ולהמחיש את מה שרצית להעביר במספר אופנים. שטף הקריאה נוצר ראשית ברמה הטכנית, משימוש במשפטים בעלי אורכים שונים כדי ליצור קצב וכדי לשבור אותו בנקודות הנכונות; משימוש בדוגמאות או באסוציאציות להעשרת הקריאה; משאילת שאלות או הדגשה של נקודות ועוד. יש לשים לב שהשימוש בטכניקות אלה ואחרות לא יסיט את הקורא מהמסרים העיקריים.

יצירת בסיס לשכנוע

העובדה שחברה מעידה על עצמה, עדיין לא הופכת את הדברים למשכנעים בעייני הלקוח. טקסט שיווקי לכל מדיה: פרופיל חברה, תוכן לאתר, ניוזלטר וכולי, צריך לצאת מנקודת מבט אחת: הלקוח קורא את הטקסט מתוך ספקנות. יש להכיר ואפילו לכבד את הספקנות הזאת, ולקחת אותו יד ביד בדרך לשינוי התפיסתי. יש לספק מידע, נתונים, עדויות השוואות וכל פריט אשר יוכל להעיד על רמת הרצינות והאמינות שלכם ועל הידע הרב שאתם מספקים. חשוב להתייחס לחששות של הלקוח ואת שיווקיים נכתבים מנקודת מבטו של הלקוח הפוטנציאלי ומספקים מענה לכל הדרישות.

רלוונטיות ובידול

קופירייטינג היא הדרך הברורה ביותר להבהיר יתרון ולהוכיח בידול ממתחרים. לכן, קופירייטינג צריך להתחיל ממחקר מתחרים וגיבוש שפה, מסרים וזהות שונים. הזהות הזאת צריכה לקחת בחשבון את התדמית הקיימת (או החדשה), תכונות המוצר, רמת מעורבות הצרכנים ברכישה, רמת המורכבות ו/או החדשנות הטכנולוגית ופרופיל קהל היעד. בחירת המילים צריכות לבטא את התחושה שהמוצר משדר ואת הרגשות שצריכים להתעורר מקריאת הטקסט.

התאמת הטקסט למדיה

ההבדל בין טקסטים שיווקיים לערוצי השיווק השונים היא צורת החשיבה, ולוו דווקא הקופירייטינג עצמו. למשל, פרופיל חברה הוא מסמך המכיל יותר מידע מאתר אינטרנט, ולכן מגישים אותו לאחר שנעשתה פנייה ראשונית והלקוח הביע נכונות ללמוד עוד על החברה. תוכן לאתר הוא מדיה תמציתית באופייה ולכן מצריך שימוש בכותרות בהירות ומושכות ובתיאור היתרונות באופן קצר ככל הניתן.

יש להבין כיצד קהל היעד קורא את הטקסט: באיזה מקום, מה הידע המוקדם על החברה ואיזה מידע חשוב לו לגלות.


אודות מחבר המאמר

filin  מספקת שירותי קופירייטינג ופתרוונת שיווקיים לחברות וארגונים. פרטים נוספים באתר: www.filin.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.