אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מעצב מוצר לחברות מסחריות

מעצב מוצר - מי הוא בכלל?

מעצב מוצר הוא הדובדבן שבקצפת בחברות עיצוב מוצרים ואריזות. זה אותו האדם המוכשר שרכש השכלה בתחום ופיתח את מיומנויותיו בתחום עיצוב בתעשייתי .עבודתו בעלת משמעות רבה בתוך חברה בה מעצבים מוצרים. בתוך כך, הוא עוסק רוב זמנו בפיתוח מוצרים חדשים ובו בזמן דואג למצוא להם עיצוב משכנע וממתג עבור החברה המזמינה את הפרויקט.

למעשה ניתן לומר כי מעצב תעשייתי או מעצב מוצר לצורך העניין מעניק תרגום חומרים לכדי מוצרים לשם ייצור המוני או פרטני.

הוא זה שבדרך כלל מגבש את הרעיון עד להשלמת ייצור המוצר המעוצב.

מעצב מוצר מתקדם יכול לשבת בחברותה של מעצבי מוצר וליצור סיעור מוחות שכול העניין הוא סביב הרעיון הכי מתאים לחברה הספציפית.

אילו פרמטרים עומדים לרשותו של מעצב מוצר ?

כאמור, כלים שהוא רכש בלימודים והרבה רקע עיצוב אישי שהוא מביא עמו ולא ניתן להעתיק בשום דף בית באתר כלשהו. חלק מהאנשים הסובבים מעצב מוצר יהיו בדרך כלל, מהנדסים, אנשים טכניים, אנשי שיווק ומיתוג והנהלת החברה.

בתוך כך, מעצב מוצר אחראי בעיקר על העיצוב החיצוני של המוצר או האריזה. הוא יכול להקנות חיים חדשים למוצרי מדף של חברה מסחרית מוכרת ולהפוך את המוצר לחלק בלתי נפרד מהחברה והחלק המזהה שלה.

סגנונות של מעצב מוצר

לכול מעצב מוצר יש את הסגנון שלו. כאשר הוא חייב להתמקד בבקשות הלקוחות. מאידך, ישנה יד חופשית למעצבי מוצרים , משום שכול תפקידם הוא לעצב את המוצר הבא של החברה המזמינה את שירותיו. מעצב מוצר ביפן יכול להיות מאוד שונה ממעצב מוצר ישראלי. האוכלוסייה שונה זו מזו ובכך צריך להתאים את המוצרים לאוכלוסייה בין היתר. יש לכך משקל לא קטן לפני הפיתוח, הרעיון וכדומה בעיצוב במוצר.

מעצב מוצר רואה לנגד עניו את נסיקת החברה על המדפים כשהוא מעצב את המוצר , חשוב לו להביא שוס של עיצוב משום שכך הוא בונה את המוניטין העיצובי והמיוחד שלו ובתוך כך מעניק שירותים מצוינים לחברות שונות.


אודות מחבר המאמר

סטודיו איזוגי - עיצוב מוצר עיצוב תעשייתי ופיתוח מוצר

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.