אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מסחר יומי

מסחר יומי

אחת לתקופה אנו מתחבטים בשאלה מהו אופן שבו נגיע להון כלכלי רב בדרך המהירה ביותר בהיותינו חיים את שוק ההון? האם מסחר יומי בבורסה או השקעה בבורסה (השקעה ארוכת טווח) ?

מסתבר שאין לשאלה הזאת תשובה חד משמעית, או נכון יותר יש תשובה חש משמעית אלא שהיא תלויה בגורם שאותו אנו שואלים.

הלכתי לעשות בדיקה בנושא מה עדיף מסחר יומי בבורסה או השקעה ארוכת טווח בבורסה וחזרתי עם מסקנות ברורות למדי.  שניהם טובים באותה מידה אלא שצריכים לדעת מה נכון לאותה תקופה. נשמע משפט קצת גדול אך אני מיד אפרט לכם כך שתבינו אותי בבהירות.  על פי השקפת עולמי ואני מסמך על בדיקות שעשיתי לעצמי יש תקופות ארוכות שבהם השקעה בבורסה עדיפה משמעותית על פני מסחר יומי בבורסה ויש תקופה ארוכות אחרות שבהם המסחר היומי בבורסה עדיף משמעותית על פני השקעה ארוכת טווח בבורסה.

לאחר משברים גדולים וארוכים, כאשר מחירי המניות כולם זולים מאוד (קחו לדוגמא את משבר 2001 או משבר 2008) – לא ממש משנה היכן תשקיעו, אפילו אם תזרקו כמו קוף חיצים על הלוח ותדבקו בהשקעתכם 12-24 חודשים תניבו תשואות חלומיות. באותה תקופה סוחרי היום לא יכולים להתחרות במשקיעים כי אם תסגור את בסוף כל יום את עסקאותיך ותבוא לקנות את אותן מניות מחר אזי סביר שתשלם על אותן מניות מחיר גבוה יותר מהסגירה של אתמול. על כן, במצבים אלו אין מה לחפש במסחר היומי אלא השקעות בלבד!

מנגד, אם לוקחים תקופות ארוכות אחרות שיכולות להיות אפילו פרקי זמן של חודשים ארוכים בהם בבורסה יש מצב של דשדוש או מגמת ירידה הרי שאין למשקיעים מה לחפש בבורסה אלא אך ורק לסוחרי יום. במצב של גאות, אחרי גלי עליות של חודשים ארוכים בבורסה, המחסר בבורסה מתנהל בעצבנות, הסוחרים נוטים לסגור מהר יותר עסקאות מחמת הפחד מיום המחר. העצבנות הגבוהה הזו לא מותירה למשקיעים הרבה מקום אך פותחת צוהר רחב לסוחרי היום שאגב יודעים להרוויח גם מירידות.

למסחר היומי יש מקום של כבוד רב בבורסה. נכתבו על מסחר יומי בבורסה ספרים רבים, מאמרים והוא מקבל היום במה של כבוד בכל כלי התקשורת. הבעייתיות של המסחר היומי נעוצה בדרך כלל בכך שנדרשת לכך מיומנות רבה וגבוהה ולא לכל סוחר מתחיל יש את הכלים להצלחה במסחר. זאת אגב, בניגוד להשקעה ארוכת טווח בבורסה שהיא לא דורשת מיומנות גבוהה אם ידעת לקנות כשהבורסה בשיא המשבר.

 

מסחר יומי | מסחר יומי בבורסה | השקעה בבורסה | סוחר יומי | סוחר יום | סוחרי יום | מסחר תוך יומי | השקעה ארוכת טווח

 

 

 


אודות מחבר המאמר

Best Trader לסחור נכון בשוק ההון

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.