אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כמה אנחנו באמת חופשיים לבחור בחיים שלנו?

בחירה, זה מצב שבו אני מרשה לעצמי ליצור העדפות. אם אני יכול ליצור העדפה של משהו מסוים אני יכול לבחור. היכולת שלנו לבחור תלויה בתת המודע שלנו. תת המודע שלנו מנסה לגונן עלינו ובעצם לא מאפשר לנו לחיות כפי שבאמת אנחנו רוצים אלא הוא מנהל אותנו על פי שיקולים שלו.

 תת המודע שלי לוקח בחשבון חוויות מהעבר שלי ותמיד בודק האם יש לי את היכולת לעמוד בעומס החיים או שאין לי יכולת כזאת. אם אין לי את היכולת. תת המודע יתחיל לסנן את האינפורמציה שמגיעה אלי, יתחיל להשכיח ממני דברים ויתחיל לנהל את הפעולות שלי ואת החיים שלי באמצעות פחדים. אני אחשוב שאני זה שבוחר ומנהל את חיי. אך בעצם אני פועל מתוך אילוץ וללא יכולת בחירה אמיתית וחופשית.

יש לנו את המודע שלנו ואת תת המודע שלנו. ככל שתת המודע שלנו מלא יותר, המודע שנו קטן יותר ולהיפך. ככל שתת המודע שלנו ריק יותר, המודע שלנו נוכח יותר ובעל בחירה אמיתית גדולה יותר.

תת מודע מלא יוצר לי חוסר מודעות. תת המודע שלנו מאחסן בתוכו סודות ופחדים מהעבר. ככל שיש לי יותר סודות ופחדים מודחקים בתוך תת המודע. ככל שאני פחות מתמודד עם דברים. ככל שאני פחות משתף ברגשות ובחוויות שלי, תת המודע שלי יותר מנהל לי את החיים ושולל ממני את היכולת החופשית שלי לבחור. מה שמנהל אותי בסופו של דבר זה מילוי צרכים וחסרים מהילדות שלי. שאני לא מודע להם והם יוצרים לעצמם ווריאציות שאני לא מסוגל לקשר לחסרים שלי. לדוגמא, חסר בחום מהילדות יכול לעשות המרה ולהתבטא בתשוקה להישגים חומריים. בתשוקה לכסף.

ככל שתת המודע שלי יותר נקי מסודות ומפחדים יש לי יותר חופש ביכולת שלי באמת לבחור לעצמי את החיים שלי בכל התחומים.

תהיו כנים רגע עם עצמכם ותודו בפני עצמכם איפה יכולת הבחירה שלכם מצומצמת. באוכל? בהישגים? היכן אתם יכולים לשים רגע בצד את החסר שלכם ולא לתת לו לנהל אתכם. פשוט לבחור באמת מתוך העדפה אמיתית שלא מושפעת לא מחסר. לא מצורך שלא מומש. לא מפחד ולא משום גורם אחר. פשוט לבחור.

לחיי ההגשמה עצמית שלכם,

חני

בלוג – http://www.chany.co.il


אודות מחבר המאמר

חני בורנשטיין - מומחית להתפתחות אישית ולהגשמה עצמית

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.