אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מהם קישורים איכותיים לאתר

בניית "קישורים אחוריים" איכותיים לאתר

אם הגעתם למאמר זה, כנראה שיש לכם נסיון וידע בנושא קידום אתרים. אם כך, אתם כבר יודעים עד כמה קשה היא הדרך להשגת המטרה של הופעת האתר במקומות ראשונים בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש בכלל וגוגל בפרט.

אחת הדרכים להשגת מטרה זו היא יצירת רשת קישורים מאתרים אחרים לאתר שלכם. קישורים אלו נקראים "קישורים אחוריים". כל קישור שכזה מראה עד כמה האתר שלך נפוץ בצורה הזו נקבע הציון לאתר שלך בפרמטר PR של גוגל.

אבל זה בהחלט לא פשוט כמו שזה נשמע. יש אפשרות לעשות זאת בדרך נכונה ובדרך פחות נכונה. יש חשיבות רבה לאיכות הקישורים. אתם יכולים ליצור אלפי קישורים שיהיו שווים באיכותם פחות ממספר קישורים בודדים אבל איכותיים. בנוסף לזה, ישנם קישורים מאתרים מסוימים שעלולים להזיק לציון האתר שלכם.

המאפיינים הקובעים את איכות הקישור האחורי.

ישנם 5 פרמטרים חשובים הקובעים את איכות האתר המקשר אליך. 1. ציון האתר PR - זהו דרוג שגוגל נותן לאתרים2. ציון העמוד PR בו נמצא הלינק לאתר שלך3. תאימות לאתר שלך – חשוב שבאתר יהיו תכנים המתאימים לתכני האתר שלך4. מספר הקישורים הקיימים בדף בו נמצא הקישור לאתר שלך5. קישורים מסוג DOFOLLOW

דרוג האתר

 PR)  Page Rank) זהו הציון שגוגל נותן לדף באתר ומתבסס על מספר פרמטרים. פרמטר חשוב ביותר הוא הקישורים האחוריים המפנים לאתר שלכם על בסיס איכותם. ציון  זה נע בין 0 ל 10. אפשר לראות מהו ה PR של אתר על ידי התקנת סרגל הכלים של גוגל בדפדפן שלכם. יש כל מיני תוספיםלדפדפן פיירפוקס אותם ניתן להתקין ולראות את ה PR של כל אתר בו אתם נמצאים.

דרוג הדף PR

 הדירוג של הדף בו נמצא הלינק לאתר שלכם. למשל: יכול להיות מצב בו הדומיין הראשי של האתר יהיה דרוג 6 ואילו הדף הפנימי בו הקישור שלכם נמצא יהיה בדרוג 1. במקרה זה, איכות הקישור הינה נמוכה משום שהציון העיקרי הוא ציון הדף בו נמצא הקישור למרות שיש גם השפעה על ציון הדומיין הראשי. לכן, בהחלט כדאי לקחת קישורים אשר דרוג גם הדף וגם הדומיין שלהם הוא גבוה.

רלוונטיות לאתר

בין היתר גוגל בודק את רלוונטיות תכני דף האתר המקשר לאתר שלכם. כלומר שאם האתר שלכם עוסק במוצרי חשמל, כדאי שהקישורים האחוריים שלכם יהיו בדפי אתרים בהם יש מלל מתאים למוצרי חשמל. בסופו של דבר, הכל עניין של מילות מפתח. למשל, אם מילת המפתח העיקרית של האתר שלכם הינה "מוצרי חשמל" והקישור האחורי מתבצע בדף בו יש מאמר על "מוצרי חשמל" סביר להניח שבאותו הדף יהיו מילות מפתח הרלוונטים לנושא זה. בנוסף, יש חשיבות לכך שכותרת הקישור תתאים למילות המפתח שלכם. למשל: שהקישור ימצא בתג "מוצרי חשמל".

מספר קישורים הקיימים בדף.

גם אם אתרכם מקושר מדף אינטרנט בעל דרוג גבוה, יש גם חשיבות למספר הקישורים הקיימים בדף זה. למעשה, איכות הקישור מתחלקת בין כל הקישורים הנמצאים בדף. למשל: אם שמתם קישור בדף בעל דרוג 5 ובו יש קישור אחד בנוסף לקישור שלכם, איכות הקישור תהיה גבוהה. אבל אם שמתם את הקישור בדף בעל דרוג 5 ובו יש 100 קישורים אחרים, איכות הקישור תהיה נמוכה בהרבה.

קישורים מסוג DOFOLLOW

חשוב שהקישורים יהיו מסוג DOFOLLOW משום שקישורים מסוג NOFOLLOW אינם נחשבים כקישורים אחוריים בחלק ממנועי החיפוש העיקריים ובהם גוגל.NOFOLLOW הינו תג אותו ניתן להוסיף בתג הקישור ב HTML. שאומר למנועי החיפוש לא להחשיב קישור זה. תג זה התווסף בכדי למנוע מספאמריסטים להוסיף באתרים קישורי זבל בכדי להגדיל את פופולריות האתר שלהם.ניתן לזהות אם באתר מופעלת אופצייה זאת על ידי התקנת תוסף קטן בדפדפן פיירפוקס.

כמה מילים לסיום:

אחד הפרמטרים החשובים ביותר לקידום ודרוג גבוה של אתרכם הוא קישורים אחוריים. אך לא די בכך ויש להשקיע בדברים נוספים כמו התאמת קוד האתר למנועי החיפוש, תוכן איכותי, מילות מפתח איכותיות ושמירה על אתר דינמי ומתחדש.


אודות מחבר המאמר

רמי בן עמי - אדממה: תוכנה לבניית אתרים , בומבה-סייט: שרותי בניית אתרים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.