אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דמיון מודרך – הכר את עצמך

האם אתם מכירים את עצמכם? סביר להניח שרוב האנשים יענו על השאלה הזו ב "כן" מהדהד. כמובן שאני מכיר את עצמי, אני היחיד, למעשה, שמכיר. אני יודע מה טוב לי, מה רע לי, מה אני אוהב וכו'.

תחשבו שנית. בעולם המודרני רב הגירויים מצד אחד, אך הדטרמיניסטי מצד שני, אין הרבה אפשרויות בחירה. אנחנו מתנהלים בעולם כשהתכנים מוגשים לנו על מגש, פרסומות, דעות, תקשורת, כלכלה ואפילו יחסים, כל אלה הם נתיבים ברורים ומוגדרים על ידי החברה סביבנו.

ומה אתנו בכל הרעש הזה?

אנחנו, כלומר הגרעין האמיתי שנמצא בתוכנו הוא מוחבא ומוצפן מתחת למה שמכונה "חברה ותרבות." על מנת להגיע אליו, יש לקלף שכבות רבות, יש להוציא אותו להפוך אותו לדומיננטי יותר. דמיון מודרך, למשל, היא פרקטיקה המעלה על נס את הצורך בהכרה עצמית, במודעות עצמית, בחשיפת האני הפנימי במובן הכי טהור שלו.

דמיון מודרך – הדרך אל האושר

מדוע, בעצם, אנו זקוקים לחשיפת האני? אם החברה, בדיוק כמו אם גדולה, מספקת את כל התשובות לבעיות הקיום, מדוע אנו צריכים להילחם בזה? מה רע פשוט לשייט ולא לחשוב?

ובכן, כאן בדיוק טמונה התשובה. החברה והתרבות מסוגלות להעניק לאדם מסגרת מסוימת, תובנות מסוימות אך לעולם לא לחדור עמוק אל נבכי נפשו. בסופו של יום, אנו מקבלים מיליוני בני אדם שלא מכירים את עצמם ומתנהלים בעולם ללא מצפן, נסחפים כעלים ברוח אחרי כל אופנה וכל טרנד. זה מייגע, מתסכל ובעיקר, מונע מהאדם להיות מאושר.

חשיפת האני הפנימי מביאה לאושר, לכוח, לשלווה פנימית. אנשים שעברו תרגולים בפרקטיקת דמיון מודרך מדווחים על שינוי פנימי מהותי שעברו בחייהם. הם מספרים על היכרות מחדש עם עצמם, עם מציאת כוחות פנימיים שלא ידעו שיש להם, על התגברות על מכשולים שלא חשבו שהם מסוגלים להם.

כיצד זה קורה למעשה?

דמיון מודרך, כשמו כן הוא, הדרכה בנבכי הדמיון. הוכח כי במצב של הרפיה מוחית מסוגל האדם להחדיר למוחו דימויים חיוביים ולשנות את האופן שבו הוא חושב על עצמו ועל העולם. דמיון מודרך הוא טיפול חוויתי שבו האדם מתנסה בתרחיש דמיוני המעלה את פחדיו את חששותיו ואת האני הפנימי אל פני השטח.

המפגש עם האני הפנימי יכול להיות מאתגר ולעתים מבלבל. לכן, חשוב מאוד לתרגל דמיון מודרך עם מדריך שעבר הסמכה מקצועית באחת המכללות בישראל או בעולם כולו.

עולם שלם מחכה לכם בפנים. בוא להכיר אותו לעומק.

 


אודות מחבר המאמר

לקריאת מאמרים נוספים על NLP ועל דמיון מודרך הכנסו לבלוג שלנו בלוג על NLP

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.