אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אופנועים

אופנועים רבים נעים בכבישי ארצנו. אופנוע הוא כלי מדהים שפותר בעיות רבות בעולם המודרני כמו: פקקי תנועה, חניה, זיהום (פליטת פחמן דו חמצני ומזהמי אוויר אחרים) ובזבוז (הנעה של מכוניות רבות בהן נהג בלבד). כמובן גם שכלים דו גלגליים הם אהבה של אנשים רבים וגורמים הנאה לרבים. יש קבוצות רבות שמקיימות טיולים משותפים, אירועים, ומפגשים לחבריהן. בלי ספק אחת ההנאות הגדולות באופנועים היא טיול בקבוצה של 20-30 כלים שרוכבים בדבוקה ארוכה ומרשימה.

אך עם זאת אופנוע הוא גם כלי מסוכן וצריך לדעת איך להתנהג איתו, איך לטפל בו ואיך לרכב ולהרכיב עליו. בכדי ליהנות באמת מהאופנוע שלכם חשוב להכיר את כללי הרכיבה, איזה ציוד ולבוש מומלץ, את ההיבטים של החקיקה החדשה, טיולים ואירועים, מדריכי קניה, מבחני דרכים וכל מה שקשור בכלי האהוב...

 

הסכנות שבאופנוע מגיעות גם מצג הנהגים האחרים הכביש וגם מצד הרוכב עצמו שחייב להקפיד על כללים בסיסיים הן בהיבט של מיגון - קסדה מלאה, מעיל מיגונים, נעליים סגורות וכפפות (לפחות) והן בהיבט של רכיבה מודעת בטוחה - לא לסמוך על אף אחד בכביש, לקבל זכות קדימה ולא לקחת, להיזהר במעבר בין נתיבים לזכור שהנראות של האופנוע בעייתית ולא תמיד הנהגים מסביב רואים את הרוכב וכמובן כל חוקי התחבורה הרגילים. 

השוק הדו גלגלי בארץ נמצא בירידה בשנים האחרונות וזאת בשל העלאת מחירי ביטוח חובה לאופנועים באופן בלתי פרופורציונאלי ע"י החלטות משרד האוצר. באחרונה הוסדרה חקיקה שמסדירה את העניין ואמורה לגרום להפחתת העלויות ובתקווה תחזיר את שוק האופנועים לשגשוג. 

בין הדגמים הפופולאריים ביותר בארץ של אופנועים וקטנועים ניתן למצוא:

הונדה ( CBR 1000RR, CBR 600RR, סילוור ווינג)

ימאהה (x-max, t-max, R1, R6, מג'סטי(

סוזוקי (הייאבוסה 1300, GSX-R750, DRZ400, בורגמן)

פיאג'יו (XEVO, MP3, בוורלי)

סאן יאנג (ג'וי מקס, ג'וי רייד, מיו(

קוואסאקי  (ZX250r, ZX12R)

דוקאטי (sp 1998, דיאבל, מונסטר)

BMW (GS 1200, S1000rr)


אודות מחבר המאמר

מורן אנקורי.

אופנועים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.