אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביטוח רכב, תמצאו אותו בכל בית

בעידן החיים המודרני כמעט כל משק בית בישראל מחזיק לכל הפחות רכב אחד אם לא שניים ויותר, ומכאן המשמעות הנלווית היא כי כל משק בית שכזה מוציא מדי שנה ממיטב כספו בעבור רכישת ביטוח רכב, ומדוע? ראשית בכדי לכסות את השקעתו אך גם בשל העובדה הפשוטה כי מדובר במוצר חובה.

בהתאם לחוק הפלת"ד כל בעל רכב מנועי מחויב ברכישת ביטוח חובה. לא משנה אם בבעלותכם מכונית פרטית, משאית, אוטובוס, אופנוע או מונית, ביטוח חובה מהווה ברירת מחדל. ומדוע חובה? בשל חשיבותו, ביטוח חובה מכסה נזקים גופניים ונפשיים שאירעו למעורבים בתאונת דרכים. תחת ביטוח רכב זה חוסים נהג הרכב, נוסעיו והולכי רגל שנפגעו בתאונת הדרכים. כעת במידה ואותם נפגעים יזדקקו לטיפול רפואי, כל אותן הוצאות רפואיות יכוסו במסגרת ביטוח חובה. כמו כן ביטוח רכב זה כולל פיצוי בגין כאב וסבל ואובדן כושר השתכרות.

ביטוח חובה מכסה את הנזק הגופני אך מה בנוגע לנזק שאירע לרכב עצמו? פה כבר נכנס לתמונה ביטוח רכב נוסף, ביטוח מקיף. ביטוח מקיף מיועד לכסות נזקי רכוש שנגרמו לרכב המבוטח כתוצאה מהתרחשות אירועים ביטוחים שונים כמוגדר בפוליסת הביטוח. בין השאר אירועים אלו כוללים שריפה, פריצה, גניבה, תאונת דרכים, השחתה, רעידת אדמה, שיטפון ועוד. ביטוח מקיף אינו חובה אלא וולונטארי ומומלץ למי מכם שמעוניין להגן על השקעתו הכלכלית שהושקעה ברכישת הרכב.

כמו כן ביטוח מקיף אינו כולל רק כיסויים ביטוחיים אלא גם שירותי רכב המיועדים להקל ולהטיב עם חיי המבוטח כדוגמת שירותי טסט עד הבית, סיוע משפטי, שירותי גרירה וחילוץ, שירות רכב חלופי ועוד. היות ומדובר בביטוח וולנטארי, היקף פוליסת הביטוח נתון לשיקול דעתכם ובאפשרותכם להרחיבו או להקטינו ובכך להשפיע על עלות הפרמיה היות שככל שפוליסת הביטוח מקיפה יותר כך עלותה גבוהה יותר.

ביטוח רכב נעשה בפועל מטעם חברות הביטוח המציעות פרמיה מותאמת בהתאם למאפייני הנהג והרכב. בעבר היה נהוג תעריף רכב אחיד אולם כיום לכל מבוטח מוצעת פרמיית ביטוח רכב מותאמת ואישית, המשתנה מחברת ביטוח אחת לשנייה, היות וכל חברת ביטוח מנתחת ומשקללת בצורה שונה את הסיכון. היות וכך מומלץ ורצוי בטרם רכישת ביטוח רכב לערוך סקר שוק מקדים את חברות הביטוח הפועלות בשוק ביטוח רכב, לבדוק את גובה התעריף, פריסת התשלומים וכו'. כמו כן אתם יכולים להיעזר כמובן במחשבון לחישוב תעריפי ביטוח חובה המוצע לציבור הרחב באתר האינטרנט של משרד האוצר.

במקרה של ביטוח חובה מדובר בהליך השוואתי מהיר ופשוט היות ותנאי הביטוח זהים ורק התעריף משתנה להבדיל מביטוח מקיף שם עליכם להתייחס גם לתוכן פוליסת הביטוח עצמה, אילו כיסויים נכללים במסגרתה, שירותים וכו'. באפשרותכם לפצל את רכישת ביטוח רכב בין חברות ביטוח שונות. לרכוש ביטוח חובה אצל חברת ביטוח אחת ואילו ביטוח מקיף אצל אחרת וכך לנצל במקסימום את כוחכם הצרכני, עם זאת ישנם מקרים שבהם יוצעו לכם תעריפים מפתים ואטרקטיביים בכדי שתרכשו הכל אצל חברת ביטוח אחת. אז קדימה תתחילו להשוות מחירים באמצעות האינטרנט, טיפה מאמץ אף פעם לא הרג מישהו. בהצלחה.


אודות מחבר המאמר

רם מור

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.