אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אומגה 3

 

אומגה 3  חומר טבעי שמצוי בזרעי צמח המרווה

 מדובר כנראה באחת החומצות המוכרים ביותר בעולם, ולא בכדי. חומצות שומן אומגה 3 ידועה בתרומתם לבריאות הלב והעורקים ובריאות המוח וזאת מאחר ולא הייתה מודעות רבה לנושא ממקורות  צמחיים. הדבר יכול  להפתיע בהתחשב בעובדה כי אומגה 3 צמחי הוא המקור לכל חומצות שומן אומגה 3 בטבע.

תועלות בריאותיות הקשורות בחומצות שומן חיוניות מסוג אומגה3  מצמח המרווה

לפני שננסה להבין מדוע תוסף מזון זה חיוני כל כך לרקמות התאים  בגופנו  וכן לתאים במוח כדאי להבין את התפקיד  של  חומצת אומגה 3 במעטפת התא האנושי. מעטפת התא מורכבת מחומצות שומן שתפקידן הוא לספק לתא הגנה וסינון החומרים הנכנסים ויוצאים ממנו. חומרי תזונה כגון גלוקוזה צריכים להגיע לתא וכמו כן מהווה מעין חומת מגן למניעת חדירה של חיידקים מסוכנים שעלולים לגרום לסרטן . מעטפת תא תקינה, המורכבת מכמות מספקת של אומגה 3 טבעי וללא רעלים  תסייע לתא בתפקודו הבריא.

תוסף מזון חיוני שמצוי בטבע  ואינו מתחמצן

 

רבים מבני הדור הקודם עוד זוכרים  כיצד אימא נתנה להם בילדותם "כפית שמן דגים" למען בריאותם. אם בעבר לא היו בידי החוקרים הוכחות בדבר יעילותם של תוספי מזון אלו הרי שכיום מדענים יודעים לקשור בין תועלות רפואיות כגון מחלות לב והסיכוי ללקות בהתקפת לב לבין תזונה ים תיכונית עשירה באומגה 3. במזון שאנו אוכלים אין אומגה 3 ולא צורכים את המינון המומלץ  לגוף האדם.

באבוקדו ובאגוזי מלך. לא מקבלים את התצרוכת היומית המומלצת על ידי המומחים.

מחקר שנעשה באוניברסיטת הווארד  העלה כי בארה"ב למשל, מתים בכל שנה כמאה אלף איש כתוצאה ממחסור באומגה  3 אי לכך  ניתן רק לשער כמה אנשים קיפחו את חייהם או  ניזוקו ממחלות הקשורות למחסור באומגה 3 . הנה כמה דוגמאות הקשורות בתועלות אומגה 3:

הריון ולידה: בתקופת ההיריון חשובה מאוד לעבור  ממספר בדיקות . גוף העובר אשר נבנה ומתהווה זקוק לחומרי בניין איכותיים שיבואו ליידי ביטוי בחייו הבוגרים. דוגמה טובה היא רמת המשכל שנקשרה לצריכה של "אומגה 3 בהריון" ע"י נשים הרות בחודשים בהם נבנה מוח העובר. מובן שגם בתקופת הנקה, חומצות שומן אלו חשובות מאוד מאחר והרך הנולד זקוק מאוד לחומרי בניין אותם הזכרנו. ישנם תוספי מזון שמיועדים לנשים בהריון והנקה כאשר תפקידן של חומצות אומגה 3 הטבעי  לא נפקד בהם.

הפרעות קשב וריכוז: התופעה  של העידן המודרני הדור שלנו חשוף למגוון רחב של גירויים והשילוב הזה עשוי להיות בבסיסה של תופעה מוכרת הנקראת "הפרעות קשב וריכוז". כבר היום, תוספי אומגה 3 לילדים תופסים מקום חשוב בחדרי הטיפול של מטפלים טבעיים ותזונאים, בד בבד למודעות גוברת כאמור ברפואה המערבית  בתוסף טבעי שיעילותו מוכחת ביום יום  .

אומגה 3 לא מצויה בשום מוצר אכיל

מדענים במערב אשר חקרו מדוע אסקימואים בריאים במיוחד גילו כי תזונה עשירה בחומצות שומן שמן דגים היא הבסיס לבריאותם. כיום אנו יודעים לבודד את המקור ואף לברר מהם התועלות בריאותיות נוספות נקשר אומגה 3. לעומת  זאת שמן פשתן או  זרעי צייה  הוא מקור צמחי לחומצות שומן אלו, הם בעלי חסרונות מסויימים. מאחר והם מתחמצנים בקלות .

צמח המרווה המרושתת שמהזרעים שלו  מפיקים  את האומגה 3 מצמח המר ווה

אומגה 3 ממקור מרווה מרושתת הוא פיתוח ישראלי שנתגלה על-ידי  מכון ולקני ובשיתוף מכון ויצמן למדע  

מדובר  בהמצאה הגאונית של ד"ר נתיב דודאי  מהמכון הוולקני  שהוכח כיעיל בצורה  יוצאת מהכלל בריפוי של מחלות שונות  כגון סכרת,כולסטרול הפרעת קשב וריכוז ועוד [ראה מרוולס עדויות  בגוגל]יש בשמן המרווה גם ויטמינים ונוגדי חמצון.


אודות מחבר המאמר

תמר זבולוני

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.