אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ייעוץ זוגי - לעשות סדר בבלבול

היכולת להניע אדם אחר קודם כל תלויה ביצירת מטרה אישית אצלו. מרגע שברור לאותו אדם מה הוא רוצה ניתן להתחיל להתוות את הדרך שתקדם אותו. בהעדר ידיעה לגבי הכיוון ישנו קושי במהלך ייעוץ זוגי, לתת לו את העזרה המתאימה.  הראל התיישב מולי והפגין בלבול עצום. מצאתי אצלו אוסף של מרכיבים המקשים עליו. הנישואים שלו, שנמשכים כבר כמה שנים, לא מספקים עבורו. כן, היתה כאן אהבה בהתחלה, אך מהר מאוד גילה שהוא לא נמשך לבת הזוג שלו. אישתו מצידה מאוד אוהבת ורוצה אותו. הוא כבר רצה להיפרד מימנה עוד בהתחלה, אך המחלה של אימו והרצון שלא לצער אותה גרמו לו להמשיך בקשר. הוא קיווה שתיווצר הזדמנות לפרידה וניסה לדחות במשך כמה שנים את הרעיון של הבאת הילדים. לאחר כמה שנים, אלה אישתו, נכנסה להריון. עכשיו הוא מוצא את עצמו אבא לתינוק שרק נולד. הוא מספר כי החיים שלו מתפספסים. האהבה שלו נמצאת במקום אחר, אצל אישה שמאוד אוהבת אותו וגם היא נשואה. מה אתה רוצה? שאלתי אותו. הראל התקשה לענות על השאלה הזאת. אם אצליח לעזור לך להתחבר מחדש לאלה ולאהוב אותה, תרצה את התוצאה הזאת?  כן, זה הדבר הכי טוב שיכול לקרות לי הוא ענה. האם תוכל להיפרד לתקופה מאותה אישה אחרת, שאתה כל כך אוהב, כדי לאפשר לנו לבחון את הקשר שלך עם אלה? סימן שאלה גדול הופיע על פניו. פעמים רבות, תוך כדי ייעוץ זוגי, כשאני נתקבל באדם מאוהב אני יודע שאתקשה לדבר אליו בהגיון. איך אני מנטרל את השפעתה של האישה האחרת על הקשר הזה. הראל המשיך לספר... היא גם מאוד אוהבת אותי, ומוכנה לעזוב את בעלה ולהתחתן איתי.

ייעוץ זוגי – ההתמודדות של היועץ

יועץ זוגי במצב שכזה עלול לחוות התלבטות המציפה בתוכו מספר שאלות: האם האדם כאן בשל בכלל לקבל עזרה? לאיזה כיוון להוביל את התהליך? האם תהליך של יצירת התחברות מחודשת אפשרי בכלל במצב הזה? האם האדם שיושב מולי מודע להשלכות של ההחלטות שלו? האם יושב כאן אדם שעומד לפרק את הקשר הזוגי שלו, ועלול בעוד כמה זמן כשההתאהבות עם האשה האחרת תדעך להיצטער על הבחירות שלו?.... השאלות כאן הן מרובות. לפני שניתן לענות עליהן רצוי לבחון את האדם שיושב ממול. לראות כמה הוא מוכן בכלל להתמודד עם הקשר הזוגי שלו. ייעוץ זוגי בא לברר האם האדם מודע למה שעלול להתרחש בעתיד כתוצאה ממה שיבחר.

ייעוץ זוגי – תנועה לכיוון חדש

לעיתים הבעיה נמצאת במקום אחר. לרוב הבעיה איננה במקום שבו האדם מתלונן. מאחורי הקושי שלו אפשר להבחין שישנם דברים נוספים שמניעים אותו. התבוננתי בהראל. נראה שהוא באמת נקרע בין רצון שלו לחיות באהבה עם  אישה אחרת, לבין ההורות שהוא נכנס לתוכה, והרצון שלא לפגוע במשפחה שלו. ביקשתי מימנו להתבונן ביכולת שלו להיות הורה. במה שהוא מעניק לילד שלו. די מהר התברר לנו שהוא מתקשה לתפקד בבית, ממעט להרים את התינוק, מרגיש לא מחובר אליו. הראל המשיך לספר שהוא לא מחובר לעצמו, לרגשות שלו. מתוך הדברים שסיפר על עצמו, ביקשתי מימנו להבין שיש לו קושי אמיתי בלהעניק ולתת את האהבה שלו. קל לך להיות עסוק בעצמך, בצרכים שלך. היכולת שלך לאהוב דורשת שיפור. נצטרך לעזור לך לחזק את יכולת ההורות שלך. קודם לכן כדאי שתרגיש מחובר לעצמך, לצרכים שלך. תתקשה לאהוב אחרים כשאתה מנותק מעצמך. התינוק שלך מסמל עבורך את הכישלון שלך. את הקשר שלא רצית ונתקעת בו. כשאתה לא נקשר אליו, אתה באופן לא מודע מספר לעצמך, שאתה עדיין חופשי ממחוייבות למשפחה שנוצרה כאן. המילים האלו הכאיבו להראל ודמעות של כאב זלגו מימנו.

ייעוץ זוגי – יצירת סדר

התבוננתי בהראל. התלבטתי אם יש לו את הכוח לבחור את הכיוון שאליו יתקדם בזמן הקרוב, או שאצטרך לעשות זאת עבורו. מתוך החולשה האישית שלו, לקחתי את המושכות וביקשתי מימנו להתמקד בשיפור התפקוד שלו כהורה בזמן הקרוב. נרפה לכמה זמן מההתלבטות שלך וניראה איך אתה מתחזק בבית, ומשפר את היכולת שלך להתחבר לעצמך. בהמשך, נוכל לבחון את הקשר הזוגי שלך ולאתגר אותו. לא תוכל להיות בקשר בחודשים הקרובים עם אותה אישה. אני אוכל לעזור לך, בתנאי שבפגישה הבאה אתה מספר לי שאתה מוכן לעצור את הקשר האחר. אחרת אין טעם לכל התהליך הזה. במקרים כאלה לדעתי, עדיף לחתוך את הדברים בשלב מוקדם כדי לא לייצר תהליך ייעוץ זוגי שנועד מראש לכישלון.  נפרדתי מהראל בתקווה שיהיו לו את הכוחות להתמודד. בשבוע הבא הוא אמור להגיע אלי עם אישתו. מעניין אותי לראות כששניהם יהיו יחד אצלי בחדר, כיצד אפשר לחבר ביניהם בכל זאת. 


אודות מחבר המאמר

טיפול זוגי במכון פתרונות! טיפול זוגי, גישור, ייעוץ זוגי, אימון זוגי, אימון אישי ועוד... הכנס ומצא פתרון טיפולי או מטפל עוד היום!

0528979934

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.