אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פפנדריאו וברלוסקוני יתפטרו – איך יגיבו השווקים?

בשווקים הפיננסיים בעולם כולו, מפנים בימים האחרונים את המבטים דווקא לעבר הזירה הפוליטית: לאחר ימים סוערים בפוליטיקה היוונית והאיטלקית, מדינות המהוות מוקדים עיקריים למשבר האירופי, הכריזו ראשי הממשלות בשתי הארצות על כוונתם להתפטר בקרוב.

 

ראש ממשלת יוון, ג'ורג' פפנדריאו, אשר רק לפני כשבוע הצליח לטלטל את העולם הפיננסי כאשר הכריז כי יעמיד למשאל עם את תוכנית הצנע לה נדרשת יוון בתמורה לסיוע החיצוני, הסכים לעזוב את תפקידו אם תוקם במדינה ממשלת אחדות. נכון לכתיבת שורות אלו נדמה שההסכמה על ממשלה שכזו קרובה מאוד, וכי בראש הממשלה היוונית החדשה יעמוד לוקאס פאפדמוס, שהיה עד לא מזמן סגן נשיא הבנק המרכזי של אירופה. עדיין לא ברור מה יקרה למשאל העם, שההכרזה עליו העבירה את המדדים בעולם משבועות של אופוריה ירוקה לימים של חרדות אדומות, אך רוב הסיכויים הם שהממשלה החדשה לא תוציא לפועל את היוזמה, שבסופו של דבר עלתה לפפנדריאו בכסאו.

 

ובמקביל, במדינה אחרת שלחופי הים התיכון, עברו על ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני כמה מהימים הגרועים ביותר בקריירה הפוליטית שלו. ברלוסקוני, איש עסקים ממולח ודמות ססגונית, שרד עד כה דברים רבים בימיו בפוליטיקה: האשמות בשחיתות, חקירות, כתבי אישום, ואף האשמה כי השתמש בשירותיהן של נערות ליווי קטינות. ובסופו של דבר, ימיו כראש הממשלה של המשק השלישי בגודלו בגוש היורו הגיעו לסיומם עקב התמודדותו הכושלת עם משבר החוב.

 

לאחר ששותפים קואליציוניים ושרים בכירים בממשלתו קראו לו להתפטר, ולאחר שאחדים מחברי מפלגתו כבר החלו לערוק לשורות האופוזיציה, הודיע אמש ברלוסקוני על כוונתו להתפטר מתפקידו, לאחר שיאושר בפרלמנט האיטלקי תקציב חדש, ובו תוכנית קיצוצים נרחבת שאמורה לסייע לאיטליה להתמודד עם משבר החוב האדיר העומד לפתחה. בהצבעה ראשונית על התקציב החדש, הצליח ברלוסקוני לזכות ברוב יחסי, אך איבד את הרוב המוחלט ממנו נהנה בפרלמנט – מה שהאיץ את החלטתו להתפטר.

 

עד כה, נדמה שהשווקים מקבלים בברכה את ההתפתחויות הפוליטיות, ואת הסתלקותם ממוקדי קבלת החלטות של הפוליטיקאים הנתפסים כמי שלא הצליחו להתמודד עם המשבר במדינותיהם – או אף כמי שגרמו למשבר, כמו במקרה האיטלקי.

 

במסחר אמש ברחבי אירופה נרשמו בעיקר עליות שערים – אך יש לשים לב כי לאירופה לא היתה עדיין ההזדמנות להגיב להתפטרותו של ברלוסקוני. הדיווחים על התקדמות המגעים לממשלת אחדות ביוון, כמו גם העובדה כי ברלוסקוני הצליח לכל הפחות להעביר את הצעת התקציב שלו, סייעו לאירופה לסיים את היום בצד הירוק – עם עליות של 0.6% בדאקס הגרמני, 1% בפוטסי הבריטי ו-1.3% בקאק הצרפתי.

 

הבורסה שכן נהנתה מההזדמנות להגיב לכל החדשות הפוליטיות של אתמול היא כמובן הבורסה שבוול-סטריט, מעבר לאוקיאנוס האטלנטי: בסיומו של יום סוער ותנודתי, הודעת ברלוסקוני על כוונתו להתפטר סייעה לוול-סטריט לעבור בחזרה לעליות, ולנעול את היום בצד הירוק. מדד הדאו ג'ונס רשם אמש עלייה של 0.8%, בעוד הנאסד"ק וה-S&P 500 מטפסים 1.2% כל אחד. כעת נותר לכם, המשקיעים והסוחרים באופציות דיגיטליות, להעריך האם המגמה שסימנה אמש וול-סטריט תימשך גם היום בבורסות השונות ברחבי העולם.

 

ההתפטרויות יכולות להשפיע גם על זירת המט"ח. מי שישקיע באופציות דיגיטליות במסחר אונליין וישער נכון עליות או ירידות במט"ח יוכל לקבל תשואה גבוהה מאוד.


אודות מחבר המאמר

מסחר אונליין   אופציות דיגיטליות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.