אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מסחר בבורסה – האם באופן עצמאי, באמצעות המערכת הבנקאית או בית השקעות?

במצב הכלכלי בו מצוי העולם הכלכלי בכלל ומדינת ישראל בפרט אין כמעט אפיקי השקעה שבהם תקבלו תשואה סבירה. מדיניות בנק ישראל הביאה לכך כי הריבית המוצעת במסגרת תוכניות חסכון בבנקים אינה אפסית, שוק הנדל"ן כבר אינו רווחי במיוחד בכל הנוגע לתשואה מהשכרה, וכך אתם נשארתם עם אופציה אחת רלוונטית שהיא מסחר בבורסה. אך גם פה ישנן מספר אופציות ואפשרויות. אתם יכולים להחליט כי ברצונכם לסחור בבורסה באופן עצמאי, לסחור באמצעות מנהל ההשקעות בבנק או לפנות לבית השקעות בכדי שיפתח עבורכם תיק השקעות אישי. ואיך לבחור באפיק ההשקעה הנכון למסחר בבורסה? בהתאם למאפיינכם האישיים. 

במידה וברשותכם זמן פנוי, ואתם רואים עצמכם כשולטים ברזי שוק ההון תוכלו כמובן לעסוק במסחר בבורסה באופן עצמאי. עם זאת דעו לכם כי מדובר במשחק למבוגרים בלבד, צריך להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק, לעמוד בלחצים ולפעול בשיקול דעת גם שלעיתים נראה כי הכל קורס מסביב. בכל מקרה אם החלטתם כי מסחר בבורסה באופן עצמאי הוא בחירתכם, מומלץ כי תעברו קודם לכך הכשרה יסודית ומקצועית אצל אחת ממכללות שוק ההון. קורס בשוק ההון יעניק לכם את התאוריה אך גם את הפרקטיקה בפועל וילמדכם איך לפעול בתבונה ובחוכמה ולא להישאר עם המכנסיים למטה. 

ובכדי לעסוק במסחר בבורסה בהצלחה עליכם לנהל את השקעותיכם באמצעות מערכות און ליין אינטרקטביות שיאפשרו לכם לפעול בזמן אמת, להחליט על בשניות על מכירה או קנייה של ניירות ערך בהתאם למגמות השוק ולצפות און ליין אחר המסחר בשוק. לכן מומלץ לעסוק במסחר בבורסה דרך חבר בבורסה שיספק עבורכם את אמצעים אלו, כאשר במקרה זה גם נכנס לתמונה גובה העמלות שידרשו מכם בעבור כל ביצוע פעולה כזו או אחרת. 

במידה ואינכם רואים עצמכם כעוסקים באופן עצמאי במסחר בבורסה, באפשרותכם לפנות לבנק שבו מתנהל חשבונכם ולבקש ממנהל ההשקעות להשקיע בעבורכם בבורסה לרוב באמצעות קרן נאמנות כזו או אחרת. קרנות נאמנות מאפשרות לכל אדם להשקיע כראות עיניו וכן מבזרות את הסיכון בצורה אופטימאלית באמצעות פיזור נכסי ההשקעה במגוון אפיקים ואי התבססות על השקעה אחת מרכזית. גם במקרה זה ישנן אפשריות בחירה רבות, כל קרן נאמנות משקיעה באפיקי השקעה שונים ומגוונים וכן ישנם דמי ניהול בכדי להיכנס לקרן עצמה. לאחר שקלול הפרמטרים השונים בחרו את קרן הנאמנות המתאימה לדרישותכם ודעו לכם כי בכל עת אם יכולים לצאת ממנה לדרך חדשה. 

ולסיכום מסחר בבורסה יכול להיעשות גם באמצעות בתי השקעות אך זאת רק אם בידכם הון התחלתי מכובד של חמש ספרות מינימום. מסחר בבורסה באמצעות בית השקעות נעשה באופן אישי ומותאם, נבנה בעבורכם תיק השקעות בהתאמה אישית, וזאת לאחר פגישה אישית על מנהל השקעות. בפגישה זו נכנסים לעומקם של הדברים ומבינים את ציפיותכם האישיות, מצבכם האישי והכלכלי, נזילות ההשקעה ורמת הסיכון ובהתאם מורכב תיק השקעות אישי וייחודי. ולא די בכך כי מעתה ואילך כל ניהול תיק ההשקעות ייעשה בפועל בהתאם לתמהיל שנבחר כאשר אתם כל הזמן מעודכנים בתמונה.


אודות מחבר המאמר

בני אלון

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.