אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שער הדולר, שערים אחרים ושאר ירקות

היקום העכשוי שלנו פועל כיום על האקונומיה העולמית במידה רבה יותר מכל זמן אחר. לא לחינם אנחנו נפגשים לפעמים במושג "כפר גלובאלי", וזו מפני שכלל ארצות התבל משמרות קשרים מונטריים מסוג כזה או אחר, עקב קידמה טכנולוגית שנותנת אותותיה על חלק הארי מדרך החיים של כולנו כאינדיבידואלים בארצות השונות. לא ניתן לחוות-דעה על אקונומיה ללא לציין את השערים ואת השווקים שמריצים את האקונומיות השונות והמשונות. יש בנמצא קורט שווקים מונומנטליים בעולם כולו וקומץ שערים שעליהם מבוססת האקונומיה בכל מקום. מתוכם, השערים המשפיעים במיוחד זה הדולר. הדולר האמריקאי זה זמן רב מוכר כאחד השערים החשובים וכל יום עיניים רבות מספור פונות לכתבי העט ולמוספי האקונומיה בעבור למצוא מה הוא שער הדולר כרגע.

חשיבותו הגדולה של שער הדולר

האקונומיה האמריקאית כבר שנים רבות נחשבת לאקונומיה המשפיעה במידה רבה בעולם כולו, והכסף שלה נהפך להיות כסף בר העברה בקירוב בכל ארץ בעולם כולו, בלי יחס ישיר לפוליטיקה דיפלומטית עם ארצות יריב וכן הלאה, כיוון שהאקונומיה מקושרת לגורמים שונים מאשר למדינאות ומדיניות חוץ. במשך התקופות אנחנו מורגלים לעסוק במסחר בדולר האמריקאי בקירוב בכל אזור במציאות ולא פעם אנחנו סופרים את הרכוש שזמין עבורנו גם בדולרים למען לחזות מהו הסטטוס של ההשקעה הכספית שלנו, אם היא מתרחשת, אם היה מדובר בנכסי דלא ניידי או בקניית נכסים מגוונים כגון אוטו, מכשירי חשמל וכולי. ארצות רבות מספור נותנות יחס לדולר כשער היסודי, על אף שבזמן האחרון בנוסף הצטרף שער היורו שהוצג לפני זמן לא רב, וכן שער הין היפני ואף הלירה שטרלינג הבריטית מוכרים כשערים יציבים, אבל במושגים של סחר וביקורת כספית בהתחשבות בדרישות השווקים על מאפייניהם המגוונים, אנחנו לפי שעה מתחשבים בגובה הדולר, במידה רבה יותר מאשר בשערים השונים. האקונומיה האמריקאית הציגה את עצמה כאקונומיה עוצמתית ועמידה, על אף ההלם הפיננסי החריף שעדיין מנסים לברוח מפניו ארצות רבות מספור שכלכלתן ספגה נזקים בגלל נפילת המוסדות הכלכליים האמריקאים והמהלומה בשוק האמריקאי, שבכל זמן עלולה להשליך על יתר האנושות.


אודות מחבר המאמר

כותב המאמר משקיע מפעם לפעם בשוק ההון.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.