אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפול זוגי נרטיבי

טיפול זוגי נרטיבי

טיפול זוגי הוא תחום שמדובר בו רבות בזמננו. טיפול זוגי כמו גם ייעוץ זוגי טיפול מיני ושאר הטיפולים המכוונים לעזור לזוגיות תופסים יותר ויותר נפח בחיים האישיים שלנו והזוגיים. הסיבה היא שטיפול זוגי נהפך לכל כך מרכזי היא עקב העובדה שזוגות רבים חשים משבר בחיי הזוגיות שלהם. כל פורום טיפול זוגי או ייעוץ זוגי מדבר על הלחצים המאוד משמעותיים שקיימים כיום בחיי כל זוג . זוגות נאלצים להתמודד עם בעיות במיניות ביניהם בתקשורת הזוגית בתקשורת האינטימית ובכלל בנושאי הורות מגוונים.

סוגים שונים של טיפול זוגי

קיימים כיום הרבה סוגים שונים של טיפול זוגי ייעוץ זוגי טיפול מיני ו\או טיפול משפחתי. טיפול זוגי נרטיבי מדבר על שינוי הסיפור הזוגי. הסיפור הזוגי הוא אותו הסיפור שאנו כבני זוג נושאים בנפשנו לגבי הזוגיות שלנו. לדוגמא האם התאהבנו האחד בשני בלהט ובתשוקה רבה האם המיניות בינינו היא טובה או רדודה האם אנו זוג מוצלח ועוד כהנה וכהנה סיפורים שאנו נושאים בתודעה שלנו לגבי הזוגיות שלנו. טיפול זוגי נרטיבי מנסה לעזור לנו להעצים את הסיפורים החיוביים שיש לנו בזוגיות שלנו האחד כלפי השני. טיפול פסיכולוגי כמו גם ייעוץ או טיפול זוגי מנסים כולם לשנות מצב בעייתי בין בני זוג ובין אנשים בכלל ובתוך נפשם של אנשים. טיפול זוגי נרטיבי מסייע לבני הזוג לזהות סיפורים שליליים ולהעלים אותם . פסיכולוג מנסה גם הוא למצוא פתולוגיה ולגרום לה להיעלם. מטפל זוגי נרטיבי כמו פסיכולוג מתמקד בזיהוי היכולות והחזקים של בני הזוג. ברגע שהוא מזהה חזקים ויכולות אלו נכנס המטפל הזוגי לפעולה ובעזרת טכניקות החצנה פשוטות הוא מסייע לשני בני הזוג לפוגג את הבעיות שנשענות על הסיפורים השליליים. למשל, זוג שחש כישלון בחיי המיניות מתחיל לפתח סיפור זוגיות שלילי שכולל מחשבות על חרטה ותחושה שחבל שנשאנו ושאין מוצא. הסיפורים השליליים הללו של ייאוש צובעים את התחושות של האחד כלפי השני. טיפול זוגי מסייע לבני הזוג להבין את המקור לתחושות אלו ולבודד אותם במקביל מנסה המטפל או היועץ הזוגי למצוא מקומות בהם חשו בני הזוג תחושות שונות , למשל תחושות של כוח או של עצמה בזוגיות שלהם. תחושות אלו מושמות במרכז והטיפול הזוגי מתמקד במציאת הכוחות לחזור לתחושות העצמה הזוגית.

תוך כדי טיפול זוגי ישנו שימוש בג'ינוגרם הוא עץ משפחתי. דרך השימוש בג'ינוגרם יכול המטפל הזוגי להבחין בהעברות בין דוריות, כלומר מה בדיוק עבר ממשפחת המוצא אל בני הזוג וכיצד מעבר זה משפיע על ההתנהגות העכשווית של שני בני הזוג האחד כלפי השני. מריבות כעסים והטחת האשמות הן דבר שבשגרה בין בני זוג טיפול זוגי יכול למצוא את הסיבות למריבות או לחוסר חשק מיני בין בני הזוג.

לסיכום ייעוץ זוגי או טיפול זוגי לפי הגישה הנרטיבית כולל זיהוי הבעיה הזוגית, נתינת שם לבעיה הזוגית , ניסיון לבודד את הבעיה בין בני הזוג ומציאת הכוחות הזוגיים.


אודות מחבר המאמר

טיפול זוגי קצר מועד ייעוץ זוגי דורי פסיכולוג קליני מטפל זוגי מוסמך 054-4990201

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.