אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כנס CRM חברתי ו Mobile - נובמבר 2011 – אתגרים , ציפיות ומציאות ...

מבוא

  

השתתפתי השבוע בכנס , ורציתי לשתף באתגרים /ציפיות /מציאות  שזיהיתי כיועצת בכירה בתחום ניהול קשרי לקוחות בעידן הענן והמדיה החברתית . 

 

 מטרתי היא ללמוד במה להתמקד בתהליכי יעוץ /יישום של ניהול קשרי לקוחות ,לעסק המרחיב את פעילותו מניהול תהליכי שיווק /מכירה /שירות סטנדרטיים ,

לעסק שחי / נושם וקשוב לצורכי הלקוחות שלו הנמצאים בכל מקום טכנולוגי ((mobile  וחברתי (כלי המדיה החברתית ) ,לקוחות האומרים את דברם ,המחליטים מה יקנו / ממי יקנו / עם מי ינהלו את השיח והרצון להתקשר וזאת מתוך קשר של אמון ,חברות , ושיתוף .

 

כלי המדיה החברתית הם "זירת השיח והביטוי של כולנו " שיח בנושאים אישיים ,חוות דעת , בקשות שירות ותלונות , מחמאות ושיתוף מידע , השוואת שירותים ומוצרים כוח צרכני ,

ואלה מתקיימים בכל מקום במחשב הנייד ,במחשב הביתי "הנייח" , באתרי האינטרנט ובבלוגים  ויותר ויותר מציוד נייד מבוסס רשתות סלולריות ואלחוטיות : טלפונים ניידים , סמארטפונים , טאבלטים

 

משמע התהפכו היוצרות עד לא מזמן היו אנשי מכירות מעונבים שמכרו לנו את מרכולתם בהתאם לכל התחזיות של החברות שמהם הגיעו ,

 

עתה אנחנו הלקוחות מכתיבים את הצורך , את הדרישה ,את התצורה של המוצר/השירות  המדויק אותם נרצה לצרוך וגם איפה נרכוש אותם באיזה תנאים איך נקבל אותם לנוחיותינו וכן ..השירות שאותו נרצה לקבל לאחר המכירה וגם אולי "על הדרך" לפתח יחסים אישיים עם אלה שקנינו מהם ..

ובנוסף אנחנו הלקוחות בודקים משוים מבקשים הצעות מחיר , קונים ודורשים שירות מכל אמצעי אפשרי – בכלי המדיה החברתית ,בזירות מכירה , באתרי העסק , בשירות עצמי באינטרנט ,דרך מוקד טלפוני  ו" הכי עדיף" שהפעילות תהיה מהנייד שלנו שיהיה זמין זריז ונוח ...

 

 

מה היה לנו בכנס   

                               

 את הפעילות בכלי המדיה החברתית יש לקשר באופן דו כיווני עם תהליכי ניהול קשרי הלקוחות במערכת מידע אחודה .

 

 

 

1. אינטגרציה של כלי המדיה החברתית השונים טכנולוגית לתוך מערכת הCRM והחוצה ממנה ברמת :

 

2. סנכרון בין כלי המדיה החברתית שהארגון מאמץ ,על מנת למנוע טיפול כפול בפניות זהות שנוצרו במקומות שונים ומתן מענה וטיפול לא הדיר .מערכת ה CRM אמורה לקשר בין מה שהתחיל אי שם במרחב הקיברנטי למול המידע הקיים או החדש שנוצר בדבר פעילות עסקית (קיימת או פוטנציאלית)

 

 

 

תובנות  וחידושים

  

 הוצגו דוגמאות לכלי SOCIAL CRM המשתלבים במערכות CRM מסורתי

 

 

MOBILE- DEVICE- MANAGEMENT

 

ארגונים יותר ויותר מאמצים ניידות כי היא מוכתבת מאורח החיים האישי והעסקי כיום .

 

השימוש בלפטופ , סמארטפון , טאבלט ודומיהם  מחד מאפשר פעילות שלא תלויה במקום , תגובה 24X7 ,זמינות אין קץ ,היכולת לתת שירות ולבצע מכירה בזמן אפס

 

ומאידך מורכבות טכנולוגית לניהול ציוד שונה בחומרה ,בתוכנה,במערכת הפעלה בגירסה ,בעמידות לגניבה קלקול והרשאות לשימוש  פיזי (גלישה באינטרנט ושיחות ) ושימוש אפליקטיבי בהתאם לתפקידו של כל עובד בארגון .

 

הארגון צריך להיערך לניהול ה mobile  כמו כל פרויקט מחשוב ארגוני מסורתי !

 

חברת  מוביסק הציגה מתודולוגיה לתכנון וניהול מערך שליטה ובקרה למכשירים ניידים על סוגיהם השונים לארגון .

 

מחשוב ארגוני בכף ידך

  

לתת פתרון Mobile  של יישום מחשוב ארגוני כגון מערכת CRM / ERP או דומיהן , שונה בתכלית מפיתוח עוד אפליקציה ייעודית לסמארטפןן שלך לשימוש אישי .

 

מערכת מידע מסוג ERP/CRM   ודומיהן מכילה אוסף רב של מסכים ,ניהול תהליכים ופונקציונאליות הנמצאת או בענן או עדיין בשרתים ייעודיים ובסיס נתונים גדול המאפשר עבודה on-line  למשתמשיה .

 

ספק פתרון מחשוב ארגוני (ERP/CRM   ודומיהן ) הרוצה לאפשר ללקוחותיו להפעיל את התוכנה באמצעות מכשיר נייד יש בפניו מספר דילמות :

 

פתרון אפשרי שהציגה http://www.mybusiness.co.il/   הוא מכשיר נייד המאפשר גישה למערכת ה CRM המציגה את אותו ה UI המוכר ללקוחות , ללא תלות בסוג המכשיר ,מערכת ההפעלה שלו כי :

 

מערכת הCRM בנייד היא עוד ערוץ גישה למערכת המידע ,מחוברת ישירות לשרתי הענן ב ON LINE  ומעבירה דלתא של האירועים החשובים שקורים למשתמש במערכת  בזמן אמיתי כגון :

זימון /שינוי פגישה חדש , קריאות שירות חדשות , הודעות קוליות ועוד ,מידע זה מאפשר ללקוח המשתמש ב CRM בנייד שלו לפעול מיידית ולבחור להשלים משימה או תהליך במסכי היישום  בנייד או לחזור למשרד ולבצע את הפעילות בכל זמן אחר .

 

ACTIVE- RELATIONSHIP- MANAGEMENT ARM

 

פלטפורמה המהווה בסיס נתונים אחוד לניהול היחסים עם הלקוחות במרחב כלי המדיה החברתית

ובעברית : חברת ריל קומרס פיתחה מנוע המאגד בתוכו את כל המידע המצטבר בכלי המדיה החברתית הקשור בארגון  .

 

כל הפוסטים ,הדיונים , המשובים הציוצים ,הסרטונים ,התמונות המופיעות בכלי המידה החברתית ועשויות להוות פוטנציאל שיווק /מכירה /שירות /תמיכה לעסק.

 

לכל כלי מדיה חברתית : פייסבוק ,טוויטר ,לינקדאין ,בלוג ועוד  פותח plug-in על מנת לעשות לוג ולאסוף לבסיס נתונים את המידע .את בסיס הנתונים הזה ניתן לקשור לכל מערכת מחשוב ארגוני שיש בעסק .

 

עבור כל ישות המנוהלת באחת ממערכות המחשוב הארגוני : לקוח , איש קשר , הזדמנות , הזמנת לקוח ועוד ניתן לקבל תמונת מידע מאוחדת שיכולה להצעיד תהליכים עסקיים קדימה לחילופין לייצר תמונת מידע סטטיסטית מדויקת מהיקף רחב של מידע נצבר .

 

 אתגרים לשנת 2012 והלאה

 

נדרש להיערך לתכנן ולנהל את "הניידות בכף היד "  כשאר משאבי מערכות המידע בארגון על כל היבטיו .לכך יש לשריין תקציב ,כ"א וזמן כמו כל פרויקט מחשוב ארגוני .

 

 

תיהנו .

 

 


אודות מחבר המאמר

דליה בן-דוד | 052-3827225 | http://www.bendavidalia.com/myservices

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.