אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בריאות ותזונה, הכל נמצא בשמן זית ודבש

 

כיום המודעות החברתית לתזונה נכונה ובריאה עלתה לראש הסדר החברתי והבריאותי. רבים בוחנים את תוויות המזון בטרם קניית המוצרים, בודקים את כמות הקלוריות, הפחמימות, נמנעים ממוצרים רווי שומן, ומנסים ככל יכולתם לצרוך מזון בריא ומזין.

והאמת אין כמו שמן זית בכדי להשיג מטרה זו. לא מדובר בבדיחה, העובדות בשטח מראות כי שמן זית הוא בעל סגולות בריאותיות ורפואיות המסייעות לחיזוק המערכת החיסונית, איכות חיים וחיסון מפני מחלות לב. לדוגמא, תושבי יוון, הידועים בצריכת שמן זית קבועה ותדירה נהנים מאיכות חיים גבוהה, מצב בריאותי מעולה, אריכות ימים ומיעוט מחלות לב.

הכיצד? נמצא כי שמן זית מעושר במגוון ויטמינים ונוגדי חמצון, ויטמין E וכו', במידה ותצרכו כמות מומלצת  בת 4 כפיות לערך ביום של שמן זית תסייעו להפחתת לחץ הדם, הפחתת הכולסטרול הרע והעלאת על חשבונו את הכולסטרול הבריא. מדובר במחקרים בדוקים מבחינה אקדמאית. אז בין אם אתם אוכלים סלט או מטגנים תוסיפו מספר כפות שמן זית ותיהנו מטעם ומבריאות יחדיו בבת אחת.

ואיזה שמן זית להשתמש, אל דאגה ישנו מבחר מגוון של סוגים לבחירה, שמן זית בכבישה קרה, בעל ארומה איכותית המיוצר מזיתי איכות שנבחרו לאחר סינון קפדני. שמן זית איכותי מזן סורי, ישראלי או ספרדי, לאיכות מרבית. לא פעם גם תמצאו שמן זית בשילוב פירות ותבלינים המעניקים לו טעם ייחודי כדוגמת שום, בצל, טימין ודבש. אתם יכולים לבחור שמן זית בעל טעם ארומה חזק המיועד לתיבול חזק, שמן זית מעודן המיועד לתיבול עדין, וכן גם לטיגון ואפייה. אתם יכולים לתבל סלטים, פיצות, לחמים ועוד. אז זכרו כל ארוחה אתם הופכים בקלות לסעודת בריאות באמצעות זילוף קל של שמן זית.

וזה עוד לא הכל, האם חשבתם על דבש, המזון המסמל את ארץ ישראל יותר מכל, ארץ זבת חלב ודבש. דבש מכיל מרכיבים ייחודיים מאימא טבע, נוגדי חמצון, מונע דלקות גרון ומרפא שיעול וצינון באופן יעיל יותר מכל תרופה אחרת המצויה בשוק. דבש נמצא כמפחית עייפות, כמסייע להתאוששות הגוף לאחר פעילות גופנית מאומצת, בניית שרירים והזנת הגוף באנרגיה מיידית. דבש גם יסייע להליך ספיגת הסידן, ימנע התפתחות חיידקים ומחלות ויחזק את המערכת החיסונית. כל הבריאות בכפית דבש אחת.

ועוד לא דיברנו על הטעם הנפלא, דבש איכותי המופק ללא כל מגע יד אדם, על ידי הפועלות של הטבע, דבורות שמפיקות דבש איכותי וטבעי, ללא כימיקלים, ללא תוספות, רק טבעיות. וכן ישנו גם מגוון אדיר של טעמים, דבש בשילוב ג'ינג'ר, תפוז, דבש מתוצרת אבוקדו, זעתר, אקלטיפוס ועוד.

אתם יכולים כמובן לשלב דבש בהכנת מאכלים ותבשילים, לתיבול העוף במרינדה, בפרגיות על האש, כנפיים טבולות בדבש ועוד. להשתמש בדבש כממתיק טבעי במקום סוכר בשתייה חמה, בתה החם של החורף. דבש יזין את גופכם בבריאות ואתם תתענגו על הטעם הנפלא.

 

 


אודות מחבר המאמר

רם כהן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.