אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הדברת מזיקים והדברת עשבים - כיצד עושים זאת?

נושא ההדברה הוא נושא רחב ומגוון אשר נוגע בהרבה תחומים נוספים. כאשר מדברים על הדברה ניתן לדבר על הדברה כימית לעומת הדברה ירוקה, הדברת מזיקים לעומת הרחקתם בלבד. כמובן כאשר אנחנו אומרים הדברה אנחנו נוטים מיד לחשוב על הדברת מזיקים כגון עכברים, פרעושים, ג'וקים וכדומה, אך נושא ההדבר דן גם בהדברת עשבים. נושא זה הינו חשוב מאוד לכל מי שהינו בעל גינה או בעל שטח חקלאי. בואו נבחן מה נמצא בשני נושאים אלו הדברת מזיקים והדברת עשבים.

הדברת מזיקים

הדברת מזיקים היא נושא החל על חיות בכל מיני גדלים. כשאומרים הדברת מזיקים נוטים לחשוב בעיקר על עכברים, נמלים, פרעושים וברחשים קטנים נוספים. אולם, אולי תופתעו לשמוע שהדברת מזיקים כוללת בתוכה גם הרחקת יונים, הרחקת עופות, הדברת נחשים וחיות אחרות שעושות גם הן נזק. 

דרכים להדברת מזיקים

ניתן לעשות הדברת מזיקים בדרכים שונות. דבר ראשון ניתן לעשות כמובן פעולות מניעה כגון שמירה על הבית נקי, הכנסת כל האוכל חזרה למקום ואיכסונו בכלים אטומים, סגירת פחי אשפה, שטיפת בעלי החיים ואזורי המחיה שלהם, שאיבת אבק ודברים נוספים. דברים אלו ישאירו את הסביבה נקיה וכך למזיקים לא תהיה סיבה לבוא ולהתיישב בביתנו. 

לאחר שהמזיקים כבר השתלטו לנו על הבית ישנן דרכים שונות להדביר אותם. השיטה המוכרת ביותר היא כמובן הדברה כימית. הדברה זו הופכת לפחות ופחות מבוקשת מכיוון שכבר ידוע כי החומרים הכימים עושים נזק לסביבה, לבעלי החיים ולאדם עצמו. לכן השיטה שהפכה למקובלת הינה הדברה אורגנית אשר לוקחת חומרים מהטבע אשר מדבירים את המזיק. שיטה זו הינה בעלת רעילות נמוכה ואינה פוגעת בבני האדם או בסביבה.

שיטה פחות מוכרת היא הדברה אלקטרונית בה ישנם מכשירים המשדרים גלי קול בתדרים גבוהים אשר מרחיקים את המזיקים. בשיטה זו חשוב לשים לב שהמכשיר מתאים למזיק אותו אנחנו רוצים לסלק, שטווח המכשיר מכסה את השטח הרצוי לנו ושהמכשיר מונח בהתאם להנחיות כדי לעשותו אפקטיבי.

הדברת עשבים

הדברת עשביה הינה נושא אחר לחלוטין. דברת עשבים עדיין נעשית לרוב באמצעות הדברה כימית. הדברת עשבים יכולה להעשות בתקופות שונות של השנה. ניתן לעשות הדברת עשבים מונעת, לפני שהעשבים נובטים כלל. ניתן גם לעשות הדברת עשבים בעת הצמיחה. חשוב לשים לב שיש סוגים שונים של עשביה. עשבים שאינם נוטעים שורשים הינם קלים יותר להשמדה. עשבים בעלי שורשים דורשים הדברת עשבים מסיבית יותר ולכן כדאי להשקיע ולעשות הדברת עשבים כשהעשבים עדיין קטנים ולא לחכות עד שיגדלו והשורשים שלהם יתחזקו.


אודות מחבר המאמר

נכתב על ידי שיווק בולט באינטרנט עבור מזיק - פורטל הדברת המזיקים הישראלי. באתר מזיק ניתן למצוא מידע מקיף אודות הדברה אורגנית, הדברת עכברים, הדברת נמלים ומידע נוסף.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.