אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

רפואה סינית - נא להכיר

הרפואה הסינית כחלק מ רפואה משלימה הינה מכלול שלם של שיטות רפוי הכולל דיקור סיני, צמחי מרפא סיניים, אומנות התנועה טאי צ'י וצ'י קונג, טכניקות עיסוי כמו טווינה ושיאצו, חימום באמצעות סיגר מלענה יבשה - מוקסה, תזונה, מדיטציה ועוד.

מילת המפתח ברפואה סינית היא אנרגיה. הסינים רואים את גוף האדם כמערכת אנרגטית. כמות מספקת, איכות טובה וזרימה תקינה של אנרגיה בגוף מהווים תנאי הכרחי לבריאות. גם רגשות מהווים סוג של אנרגיה. קיים קשר אנרגטי בין הגוף והרגשות. הרפואה הסינית רואה את החולי כהפרה כלשהי במצב האנרגטי התקין והמאוזן.  

להלן כמה דוגמאות של מצבי אנרגיה לא תקינים: 

כיצד ניתן להוסיף אנרגיה חסרה? כיצד ניתן להוריד עודף אנרגיה ולהרגיע את האדם? כיצד אפשר לווסת את זרימת האנרגיה ולשכך כאבים?

התשובה היא: באמצעות מכלול השיטות הקיימות ברפואה הסינית, להלן:

דיקור סיני או אקופונקטורה. המחט הקטנה והדקה, בידיים מיומנות של המטפל, הופכת למווסת הגדול והחזק של כל המערכות בגוף האדם. למחטים גם השפעה מרגיעה על הנפש.

מוקסה. מכינים אותה מצמח הלענה. טיפול במוקסה הינה שיטת חימום המקובלת ביותר ברפואה סינית. לרוב טיפול במוקסה משולב עם דיקור סיני. החימום מתקבל על ידי שרפת צמח הלענה. ישנן צורות רבות לשימוש במוקסה. הידועה מכולן היא שימוש ב"מוקסה סטיק" שדומה לסיגר גדול.

לצמחי מרפא סיניים יש השפעה חזקה במיוחד כאשר צריך לספק לאדם אנרגיה או לחזק את המערכות בגוף, למשל את מערכת החיסון. לצמחים סיניים סגולות אנטי-דלקתיות ואנטי-סרטניות. צמחים סיניים יכולים לגרום להמסת גידולים, הם מווסתים מחזור חודשי, מנקים כלי דם ועוד. צמחי מרפא סיניים - חלק בלתי נפרד מתוכנית ההרזיה במרפאות רפאל. הם מספקים אנרגיה ומפחיתים תאבון.  

שיאצו הינו עיסוי אשר באמצעותו ניתן לפתוח את החסימות האנרגטיות בגוף. את החסימה בזרימת האנרגיה אדם חש ככאב. באמצעות שיאצו ניתן לווסת זרימת דם במקום שהזרימה אינה תקינה.

מגוון בעיות לטיפול ע"י רפואה סינית

 

·        דיכאון, עצבנות, חולשה

·        כאבי ראש, מיגרנה

·        מחזור, גיל המעבר, PMS

·        בעיות מערכת העיכול

·        בעיות מערכת השתן

·        כאבי גב, צוואר ופרקים

·        בעיות פריון 

·        בעיות און       

·        מחלות לב וכלי הדם

·        מחלות עור

·        מחלות מערכת החיסון

·        סרטן (תמיכה אונקולוגית)

·        מחלות מערכת הורמונאלית

·        מחלות פנימיות

רפואה סינית זוכה לאחרונה להוקרה ויישום במוסדות רפואיים ולמחקר מדעי בכל העולם וגם בארץ . ברפואה סינית מדע משתלב יפה עם האינטואיציה של המטפל והניסיון הקליני המצטבר שלו ושל רופאים סיניים אחרים לאורך אלפי שנים.  

רפאל רוזנסקי


אודות מחבר המאמר

רפאל רוזנסקי (M.Sc., Dip.Ac.) - מטפל ב רפואה סינית ומנהל מרפאת רפאל ל רפואה משלימה. בטיפולים משלב מגוון שיטות ריפוי טבעיות ולרבות דיקור סיני. פיתרון לבעיות גוף ונפש, כל סוגי הכאב, עייפות, דיכאון, בעיות נשים, פוריות, הרזייה ועוד. למרפאת רפאל סניפים בתל אביב וראשל"צ. טל' 054-5721258, 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.