אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כמה עובדות על אופניים

כמה עובדות על אופנייםהמאמר הבא מפרט כמה עובדות מעניינות על סוגי האופניים השונים ולמה נועדו וכמה מיתרונות הבריאות של רכיבה על אופניים (במקום ריצה או ספורט אחר נניח).

הפופולריות הגדולה של השימוש באופניים גם קשורה לעובדה כי יש להם יכולת תמרון רבה יותר מלכל רכב אחר, קל לחנות איתם, הן מפחיתות את גודש התנועה, הן דרך קלה וזולה יותר להתנייד לעומת כלי רכב עם ארבעה גלגלים.

לרכיבה על אופניים יש גם חסרונות - לרוכב אופניים יש הגנה מינימלית במהלך נפילות או תאונות, במיוחד תאונות עם כלי רכב אחרים, לוקח זמן רב יותר לנסוע על אופניים לעומת רכב ממונע למרחקים ארוכים במיוחד, למרות שבמרכזי ערים צפופים בדרך כלל זה הפוך. באופניים אי אפשר להסיע נוסעים (פרט למנשא לילד או בתלת אופן, וגם אז בחוסר נוחות גדול) והרוכב צריך להיות בכושר כדי להיות מסוגל לרכב על אופניים לאורך זמן.ישנם סוגים שונים רבים של אופניים כמו שישנם סוגים רבים של משתמשים משתמש ומחיריהם נעים בין סביר מאות שקלים ומגיעים עד עשרות אלפי שקלים ואף מאות, למכורים ולעשירים. הכל תלוי בתקציב ובאילו אופניים אתם מתכוונים להשתמש.

אופני כביש אשר משמשים למהירות בכבישים וכבישים סלולים -  אופניים תיור, אופניים שירות ואופניים משא.אופני הרים מיועדות לרכיבה על אופניים מחוץ לכביש והן בדרך כלל בעלות שלדות חסונות ועמידות יותר כדי לעזור לרוכב לספוג, ולהגן עליו בפני זעזועים פתאומיים.

באופני מרוץ השלדות הן קלות ודקות והכידון נמוך וכפוך כדי לאפשר התכופפות שתוריד את הלחץ וההתנגדות האווירודינמיים על הרוכב, ובכך הן נותנות לו יותר מהירות.

אופני BMX מיועדות לפעלולים וטריקים.

אופני קרוזר נועדו לנוחות.רכיבה על אופניים הפכה לספורט בינלאומי תחרותי מאוד - אחד התובעניים ביותר.

אם רוכב רוצה להצטיין, הוא צריך להיות בעל מהירות סיבולת, כוח, טכניקה וכושר אירובי מעולה. המחקר המדעי רב מושקע  גם כדי לייצר אופניים קלים יותר ומהירים יותר, אם כי איחוד האופניים הבין לאומי קובע כי אופני מירוץ תקניים לא צריכים לשקול פחות מ 6.8 ק"ג.  

רכיבה על אופניים יכולה בדרך כלל לשפר את רמת הכושר של האדם, את בריאות הלב וכלי הדם.

אדם יכול לרכוב על אופניים במשך זמן רב (נסיעה או רצף של נסיעות ארוכות) בלי ליצור יותר מדי מתח על שרירי הרגליים שלו. הלב ושרירי הריאות מתחזקים, לחץ הדם ורמת השומן בדם יורדים, ובכך יורד הסיכוי לסבול ממחלות לב.

 אנשים הסובלים מדלקת פרקים של הגפיים התחתונות יכלו ליהנות מן הרכיבה שכן היא סוג של פעילות גופנית שיכולה  לגרום השפעה מועטה מאוד במונחי לחץ ונזק על הברכיים והמפרקים.למעשה, תוכניות שיקום לברכיים כוללות רכיבה על אופניים.

אנשים הסובלים מעודף משקל והשמנה מוזמנים גם להכניס את  האופניים כחלופה להתניידות שלהם. בהתאם לרמת המשקל שלך, אתה יכול לשרוף את בין 75-670 קלוריות בשלושים דקות!

שווה.

נסיעה נעימה וזהירה.

בית האופניים הממונעים.

על הכותבים:

בית האופניים הממונעים (bikeshome) היא חנות אופניים המתופעלת על ידי צוות בעל 10 שנות ניסיון בתחום של אופניים חשמליות. במקום מעבדת תיקונים משוכללת לכל סוגי האופניים והממונעים, כולל ממונעים לילדים  (כגון טרקטורון לילדים, אופנוע לילדים, ג'יפ ממונע לילדים ועוד), אופני נשים, אופניים חשמליות, אופניים מתקפלות, אופניים חשמליות מתקפלות , תלת אופן ועוד.


אודות מחבר המאמר

על הכותבים:

בית האופניים הממונעים (bikeshome) היא חנות אופניים המתופעלת על ידי צוות בעל 10 שנות ניסיון בתחום של אופניים חשמליות. במקום מעבדת תיקונים משוכללת לכל סוגי האופניים והממונעים, כולל ממונעים לילדים  (כגון טרקטורונים לילדים, אופנוע לילדים, , ג'יפים ממונעים לילדים ועוד), אופני נשים, אופניים חשמליות, אופניים מתקפלות, אופניים חשמליות מתקפלות , תלת אופן ועוד.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.