אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כל האופציות להשקיע בנפט

הזהב השחור, הלוא הוא הנפט, ממשיך במסעו צפונה: בבורסת הסחורות של ניו-יורק אמש, רשם מחיר הנפט עלייה נוספת של דולר ו-23 סנט, או 1.3%, בדרך למחיר נעילה של 99 דולר ו-37 סנט לחבית. במהלך יום המסחר הצליח הזהב השחור אפילו לגעת לרגע במחיר של 99 דולר ו-84 סנט לחבית, אך לא לחצות את הרף הפסיכולוגי החשוב של 100 דולר לחבית.

מזה שבועות ארוכים שאנו עוקבים בסקירות שלנו על העלייה המתמשכת במחירי הנפט, שנמצאים כעת בשיא של שלושה חודשים. לפעמים נדמה שמחירי הנפט איבדו את הקשר שלהם לכלכלה הריאלית – הם עולים גם בתקופות של אופוריה לגבי סיום אפשרי של משברי החוב במדינות אירופה, אבל גם בשבועות של פסימיות ושל ירידות בשוקי המניות ובאופציות על הנפט.

לפחות לפי המתרחש בשוק אתמול, מחיר הנפט עדיין קשור בטבורו למתרחש בכלכלה הריאלית ולמצב הרוח בבורסות: את היום פתח הנפט בירידה, על רקע הירידות בשווקים הפיננסיים באירופה ועל רקע התפוגגות האופטימיות שהשרו הממשלות החדשות הצפויות ביוון ובאיטליה. המעבר לעליות הגיע ביחד עם המעבר של מדדי וול-סטריט לירוק, בעיקר על רקע פרסום נתון מאקרו חיובי בתחילת היום בארה"ב: נתון המכירות הקמעונאיות בארה"ב בחודש אוקטובר, שרשם גידול מפתיע של 0.5%, לעומת ציפיות בשוק לגידול מתון של 0.3% בלבד. לאור העלייה במכירות הסיטונאיות, ציפו המשקיעים בנפט כי ארה"ב תצליח להתחמק ממיתון, ומכאן שלא תיגרם פגיעה בביקוש לנפט בארה"ב.

ועם זאת, השבריריות של מצב הרוח בשווקים, לאחר שאמש ננעלה אירופה בירידות (הקאק הצרפתי עם נפילה של 1.9%) בעוד ארה"ב נסגרה בעליות (בהובלת הנאסד"ק שטיפס 1.1%) עשויה להביא לתנודתיות ועצבנות גם במסחר בנפט. לאורך זמן לא יכול הנפט לגלות עמידות בפני ירידות במדדי המניות ובפני סימנים למיתון בכלכלה הריאלית. נזכיר רק שבמהלך המשבר של 2008-2009 רשם הנפט מסע זינוקים חסר כל תקדים היסטורי, אשר נגמר בהתפוצצות אדירה של הבועה. קשה להעריך שכעבור זמן כה מועט יתפתו המשקיעים בעולם להאמין כי הנפט יכול לרשום עליות משמעותיות לאורך זמן גם כאשר הבורסות יורדות והתל"ג מתכווץ.

מי שסוחר באופציות דיגיטליות על מחיר הנפט ירצה בוודאי לחכות מול מסך המחשב היום בשעה 16:30 שעון ישראל, 10:30 שעון החוף המזרחי של ארה"ב, אז תפרסם מחלקת האנרגיה של הממשל האמריקאי את הנתון השבועי בדבר מלאי הנפט הגולמי בכלכלה הגדולה בתבל. הנתון, המתפרסם מדי שבוע בכל יום רביעי, משפיע באופן קבוע על מחירי הנפט בשוק. לפי משאל שערכה סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג בקרב אנליסטים, הצפי בשוק הוא לירידה בהיצע הנפט בארה"ב. מסחר אונליין בנפט יכול להקנות תשואה גבוהה במיוחד.

בזמן שבבורסת הסחורות של ניו-יורק ניסה הנפט לחצות את רף ה-100 דולר, התחוללה אמש בעיר דרמה מסוג אחר: בית המשפט המקומי פסק לטובת עיריית ניו-יורק, אשר לילה קודם לכן פינתה את מחנה האוהלים הגדול של אנשי המחאה החברתית בארה"ב, לא הרחק מרחוב וול, הלוא הוא וול-סטריט, שבו שוכנת הבורסה הידועה והחשובה בתבל. יושבי מחנה האוהלים, שהזכיר במידה רבה את שדרות רוטשילד של הקיץ האחרון, קיוו לפסיקה שתאפשר להם לשוב לגן הציבורי הסמוך, על מנת להמשיך ולהפגין למען צדק חברתי.


אודות מחבר המאמר

אופציות דיגיטליות  מסחר אונליין

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.