אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פורקס: הפאונד הבריטי התחזק בעולם

לאחר שהדולר ירד אתמול קרוב ל-3.7 שקלים, בנק ישראל החל לקנות דולרים כאשר לפי ההערכות בשוק, הבנק רכש כ-250 מיליון דולר. רכישות הבנק באוקטובר מצטרפות לקניות בסך 1.6 מיליארד דולר בספטמבר, אשר העלו את יתרות המט"ח של ישראל לרמה של כ-60 מיליארד דולר.

בניגוד לציפיות ירד אתמול מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר ב-0.3%, כך דיווחה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בשוק ציפו ליציבות עד עלייה של 0.2%.

אתמול פורסם הדו"ח השבועי בארה"ב בדבר מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה, שירד ב-10,000 והסתכם ב-514 אלף תביעות - הירידה החמישית בשישה חודשים האחרונים. כלכלנים ציפו כי המספר ירד ל-510 אלף תביעות. מספר התביעות המתמשכות לדמי אבטלה ירד ב-75 אלף ל-5.99 מיליון תביעות - המספר הנמוך מאז מארס.

אתמול פורסם בארה"ב מדד המחירים לצרכן, שירד ב-1.3% בספטמבר לעומת החודש המקביל ב-2008. לעומת חודש אוגוסט בו עלה המדד ב-0.2%, בעקבות עליית מחירי המכוניות, האנרגיה והטיפול הרפואי. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה ב-1.5% בספטמבר לעומת החודש המקביל ב-2008. המדד עלה ב-0.2% בספטמבר לעומת אוגוסט.

ועוד בעולם הפורקס: הפאונד האנגלי התחזק בעולם אתמול מול מרבית המטבעות, וזאת על רקע הערכות כי הבנק המרכזי באנגליה מתכוון להפסיק את רכישת הנכסים שהחל לבצע לפני חודשים מספר, על מנת להימנע מהצפת המטבע המקומי ומירידה בערכו כתוצאה מכך.

מחירי הנפט והבנזין עלו אתמול בעקבות פרסום דו"ח ממשלתי, שהראה על ירידה חדה במלאי הבנזין בארה"ב, לאחר שהמזקקות הפחיתו את התפוקה לרמה הנמוכה ביותר זה יותר משנה. החוזים על הנפט הגולמי לאספקה בנובמבר ננעלו בעלייה של 3.1% לשער של 77.49 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנפט הגולמי עלה ב-11% בשישה ימים האחרונים.

מלאי הבנזין שפורסמו אתמול בארה"ב נפלו ב-5.2 מיליון חביות בשבוע שהסתיים ב-9 באוקטובר, כך דיווח משרד האנרגיה האמריקאי.

תפוקת הבנזין ירדה בשבוע שעבר ל-8.45 מיליון חביות ביום, הרמה הנמוכה ביותר מאז ספטמבר שעבר. מלאי המזקקות, שכולל את הדיזל ואת הנפט לחימום רשם ירידה של 1.1 מיליון חביות. מלאי הנפט עלה ב-400,000 חביות. מחיר החוזים על הבנזין למסירה בנובמבר זינק ב-4.5% ל-1.9415 דולרים לגאלון.

ואיך אפשר להתייחס לשווקים ללא אזכור משבר דובאי. נראה כי לאחר הפרסום ביום חמישי האחרון אודות הקשיים שבה נתקלה הנסיכות הזעירה, והירידות בשווקי אסיה ובוול סטריט, הולכים ופגים החששות מפני משבר קשה שיחזור להכות בכלכלה העולמית.

על אף האפשרות שהמשבר יסב נזקים קשים למוסדות פיננסים באירופה (בעיקר) ובארה"ב, נראה כי היקף הפגיעות יהי נקודתי יותר ולא ישפיע בצורה משמעותית על שוקי ההון. בורסות אסיה נסחרו הבוקר בטריטוריה ירוקה ורשמו עליות נאות, וכעת הציפיה בשוק היא לראות את הכיוון שאליו תפנה וול סטריט אחר הצהריים.


אודות מחבר המאמר

מומחה מסחר במט"ח, חוזים עתידיים, אופציות ומניות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.