אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עיצוב נוף, על גינון ואדריכלות חצר הבית

עיצוב נוף

עיצוב נוף הוא תכנון של מרחבים פתוחים, עיצוב נוף נועד ליצור מראה מעוצב למקומות ציבוריים שונים כמו כיכרות, גינות ציבוריות או פארקים ציבוריים טיילות, צידי דרכים לאורך הכביש. עיצוב נוף נעשה על ידי אדריכלי נוף שלמדו את המקצוע כתואר ראשון באוניברסיטה. עיצוב נוף לוקח בחשבון את השטחים הפתוחים והקשר ביניהם ובין המבנים סביבם או בתוכם הם נמצאים.

מתי התחיל הנושא של עיצוב נוף?

עיצוב נוף החל כבר בימי קדם בגנים ובארמונות במסופוטמיה. גננים בבבל הקדומה ניסו ליצור מראה של גן עדן עלי אדמות המושקה על ידי נחלים זורמים שנבנו בו בצורה מלאכותית. התנ'ך מספר לנו על עיצוב נוף על ידי שלמה המלך שהיה לו גן גדול בירושלים בו הוא נטע את כל סוגי העצים והצמחים הקיימים בעולם.

גם ביוון ורומא הקדומה תכננו האדריכלים גינות ציבוריות או פרטיות מיוחדות לבתי האחוזה ולערים החשובות. ביקור בכל אחד מארמונותיו של הורדוס מצביע על חשיבה ודגש רב על עיצוב נוף סביב ובתוך הארמונות.

גננים

גן הוא מקום פתוח פרטי או ציבורי שנועד לצורך הפנאי של האדם ולייפוי הסביבה של החיים או המגורים.

על מנת לקבל גן יפה ומעוצב בצורה יפה ואסטטית חשוב לפנות לאנשי מקצוע, ואלו הם גננים. גננים הם בעלי מקצוע אשר למדו את רזי הנושא. גננים מכירים את כל סוגי הצמחים ולאן הם מתאימים, ואת סוגי התשתיות הקיימות וכיצד לנצל אותן בצורה הטובה ביותר, על מנת לקבל גינה יפה ומעוצבת.

גננים בשירות הציבורי

גננים מועסקים על ידי עיריות ומועצות אזוריות שונות על מנת לדאוג לעיצוב של הגינות הציבוריות והמראה הכללי של העיר, גננים דואגים לביצוע של שילוב בין השטחים הפתוחים ובין המבנים והבתים סביבם הם מצויים.

גננים גם לבתים פרטיים

כל אדם שיש ברשותו גינה רוצה שתהיה מרשימה ויפה כדי שיהיה לו מקום נחמד לארח חברים בערבי קיץ או להירגע אחרי יום עבודה. לאנשים שאינם יודעים לעשות זאת בעצמם כדאי להיעזר בשירות של גננים מקצועיים.


אודות מחבר המאמר

המאמר מפורסם על ידי אסק4- קידום אתרים בגוגל המספקת שירותי קידום למיגוון לקוחות בתחומים שונים כגון מטבחים, פרגולות ועוד.

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.