אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ניכיון שיקים – למימון נזיל ומיידי

ניכיון שיקים – למימון נזיל ומיידי

תשלום בשיקים דחויים הוא אחת הדרכים הנפוצות ביותר בארץ במסגרת ההתנהלות הכלכלית.פעמים רבות מדובר על פתרון נוח לשני הצדדים המעורבים בכך, אך לעתים אופציה זאת עשויה להיות בעייתית מבחינת מקבל השיק (שהוא לרוב בעל עסק) בשל הצורך במזומן ברגע נתון ולא בתאריך פירעון השיק, הרחוק לעתים מרחק של כמה חודשים ממועד העסקה. ניכיון שיקים הוא אחת הדרכים המוצלחות לפתור בעיה זאת.

במקום להמתין למועד פירעון השיק הדחוי ניתן לבצע ניכיון שיקים – מדובר על תהליך שבו מומר השיק הדחוי במזומן באמצעות חברות המורשות לכך. חשוב לציין כי חברות אלו חוקיות לגמרי ופועלות על סמך אישור שניתן להן ממשרד האוצר ומהרשות להלבנת הון. אישור זה נקרא "נותן שירות המטבע" והוא מסתמך על מאגרי מידע הפוסלים גורמים שליליים.

פתרון להתנהלות העסק

כל בית עסק ממוצע זקוק לתזרים מזומנים בכדי לשלם לעובדיו, לרכוש סחורה, לשלם שכירות ועוד. ללא מימון שכזה עשוי להיקלע העסק למצוקה כלכלית שיכולה להביא גם לסגירתו. ניכיון שיקים מספק מענה מיידי באופן פשוט וחוקי. עלות השירות מקוזזת בעת ההמרה למזומן אך הסכום שנותר למקבל השיק עדיין קרוב לסכום ההתחלתי.ניכיון שיקים או גיוס אשראי לעסקים עשוי להתבצע מול בנקים, קרנות או מוסדות חוץ-בנקאיים, בהתאם להחלטת נותן שירות המטבע המיומן ובקיא מאוד בנושא.

חברות חוקיות ומקצועיות כמו חברות למכירת ריהוט משרדי המבצעות ניכיון שיקים פועלות אך ורק לאחר שביצעו בירור מקיף ווידאו כי כל הגורמים המעורבים בתהליך כשרים. בדרך זאת מוסר החשש לפעול מול גורמים חשודים ולפגוע בעסק ובצדדים השונים.לפני בחירת החברה מומלץ לברר אודותיה ולקבל פירוט בנוגע לאופן שבו תתבצע העסקה. חברות לא חוקיות יתנהלו באופן מחשיד שאינו עקבי ועשויות להזיק מאוד למקבל השיק ולעסק שלו.


אודות מחבר המאמר

נושאים מומלצים בתחום:

מדריך לבחירת חברה לניכיון שיקים.

מוצרי אריזה.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.