אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הוכחת נהיגה במהירות מופרזת

נהיגה במהירות מופרזת היא אחת העבירות החמורות על פי פקודת התעבורה אולם חומרת העונש נקבעת בהתאם לחריגת המהירות אשר ביצע הנהג.

על התביעה חלה חובת ההוכחה להוכיח מעל לכל ספק סביר כי הנאשם עבר את העבירה בה הוא מואשם. על מנת להוכיח עבירת מהירות בדרך כלל לא ניתן להסתמך על חושיו הטבעיים של השוטר שעצר את הנהג למרות זאת שוטר שנוהג בכביש מהיר במהירות של 90 קמ"ש יוכל להעיד בוודאות כי הנהג ברכב החולף נסע במהירות העולה על 90 קמ"ש. אולם במקרה זה קשה להוכיח את המהירות המדויקת בה נסע הרכב החשוד ובהתאמה לא תוכל להתאים את סוג העבירה לנאשם. עבירת מהירות היא חריגה מעבר למהירות המותרת במקצה מסויים לפי התמרורים המורים על מהירות הנסיעה המוסדרת בהתאם לתקנה 54 לתקנות התעבורה. בדרך עירונית המהירות המותרת לרכב מנועי הינה 50 קמ"ש מלבד אם יש תמרור המורה אחרת.דרך לא עירונית המהירות המותרת לרכב מנועי הינה 80 קמ"ש מלבד אם יש תמרור המורה אחרת דרך לא עירונית המחולקת על-ידי שטח הפרדה בנוי .המהירות המותרת לרכב מנועי הינה 90 קמ"ש דרך מהירה המהירות המותרת לרכב מנועי הינה 110 קמ"ש מלבד אם יש תמרור המורה אחרת. יש להפריד בין עבירות מהירות המבוצעות בשטח עירוני לבינעירוני.בתחום העירוניעד 20 קמ"ש מעל המותר - ברירת משפט - 250 שקל (ללא נקודות). 21-30 קמ"ש מעל המותר - ברירת משפט - 750 שקל (+ 8 נקודות).31 קמ"ש ומעלה מעל המותר - הזמנה לדין ו-10 נקודות.בתחום הבינעירוניעד 25 קמ"ש מעל המותר - ברירת משפט - 250 שקל (ללא נקודות). 26-40 קמ"ש מעל המותר - ברירת משפט - 750 שקל (+ 8 נקודות). 41 קמ"ש מעל המותר ומעלה - הזמנה לדין ו-10 נקודותבכל מקרה של הזמנה לדין רשאית משטרת ישראל, לשלול את רישיון הנהיגה של הנהג על ידי צו לפסילה מנהלית ל-30 יום, ניתן להגיש בקשה להביא לביטול הפסילה המנהלית והליך זה שימושי מאוד ומבוצע מדי יום.

על מנת להוכיח עבירות של נסיעה במהירות מופרזת נעזרת התביעה באמצעים אלקטרוניים הנמצאים ברשות שוטר התנועה ואשר על פיהם יכול השוטר לקלוט בדיוק אלקטרוני את מד המהירות של הנהג החשוד. חובת ההוכחה לקיום עבירת מהירות היא על התביעה ולכן על בית-המשפט לעמוד על טיבו של אותו מכשיר, ולא לקבל כמובן מאליו את ביצועיו וכאמינים. במידה והמכשיר היה תקין בעת הפעלתו. התביעה צריכה להראות כי השוטר אשר הפעיל את המכשיר תפעל אותו בהתאם להוראות המכשיר ושאכן בוצעו לגביו כל הבדיקות השגרתיות והמיוחדות לבדיקת תקינותו גם לפני הפעלה וגם לאחריה והמכשיר תוחזק ונשמר בהתאם להוראות היצרן. השוטר יצטרך להעיד בחקירה ראשית בדיון המשפטי על הידע הבסיסי אשר ברשותו, עליו להגיד אם הוא יודע לבדוק את המכשיר והאם הוא בדק את המכשיר ובנוסף עליו להציג תעודה שעבר קורס הכשרה במשטרה להפעלת המכשיר.  לפיכך, אם קיבלת דוח מהירות מופרזת הנסמך על חושיו של אמצעי אלקטרוני שהופעל בידי שוטר ואתה בטוח כי לא נהגת מעל המהירות המותרת מומלץ להיעזר בשרותיו של עורך דין תעבורה, הבקיא בתחום ואשר ידע לעמוד על סיכוייך להפריך את תוצאות המכשיר האלקטרוני ולסייע בזיכוייך בדין.


אודות מחבר המאמר

מאמר זה נכתב על ידי ניר שלום - עורך דין לתעבורה לכתובת האתר : www.nirshalom.co.ilלשאלות בכל נושא ניתן לפנות אליי לנייד: 052-5522461או למייל nirshalomlaw@gmail.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.