אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סיוע משפטי לחסרי בית

 

בית במשפט

by Yariv Lissauer

חסרי בית  נחשבים לעיתים קרובות כמאכלסים את השוליים של החברה. פחות משנה כיצד הם הגיעו לשוליים- האם נדחקו לשם בגלל נסיבות חיצוניות, האם היו חלשים מכדי להתמודד או משום שילוב של השניים, כל זמן שהם הגיעו לשוליים, שם כנראה מקומם, ולכן ניתן להתעלם מקיומם שם.

מסמך זה אינו מתיימר להבין את המפתח לשהייתם של חסרי הבית בשולי החברה, כי אם לתאם פרוייקט שנועד לעזור להם לחזור לחיק החברה- "בית במשפט".

בשנת 2004 ישי מישור ויריב ליסאואר, היו מייד לאחר סיום ההתמחות שלהם במשרד ש. הורוביץ וחיפשו פרוייקט התנדבותי בעל משמעות. לאחר מספר רב של פגישות ומחקר מעמיק, הם בחרו לייסד פרוייקט חדש שנקרא "בית במשפט", ביחד עם עיריית תל אביב. בעיריית תל אביב כבר פעלה יחידה קטנה שנוסדה על מנת לתת פתרונות לאותה אוכלוסיה, אולם התמקדות היחידה הייתה בעיקר במתן פתרונות סוציאליים וכלכליים, רבים מהם למצוקות מידיות.

במסגרת הפרוייקט, עורכי דין מתנדבים נפגשים עם חסרי הבית, אשר בתורם מציגים בפניהם את מצוקותיהם וצרכיהם בעולם המשפט, ועוזרים להם למצוא את דרכם במציאות המשפטית אשר לעיתים רבות היא קפקאית להחריד, ולעיתים מדובר בבעיות פשוטות מאוד אשר החששות של אותם חסרי בית מהתמודדות מונעות מהם להתייחס לאותן בעיות ומותירות אותן כגבנונים שמוסיפים להכביד משקל נוסף ולכופף את גביהם הכפופים מאוד ממילא.

שיעור הבעיות "הפשוטות" מתוך סך הבעיות איתם מתמודדים המתנדבים במסגרת הפרוייקט, הוא גבוה למדי. משום כך, שיעור ההצלחות המהירות של הטיפול אותו מעניקים המתנדבים לקהלם, ובהתאם גם מידת הסיפוק שחשים אותם מתנדבים הם גבוהים מאוד. ודוק, הצלחה משמעה לאו דוקא תוצאה המיטיבה עם חסר הבית, אלא עיקר משמעה טיפול שורשי בסוגייה והסרתה מסדר היום ומסך המטען אותו סוחב חסר הבית על גבו.

להסרת המטען כאמור ערך עצום בסוגית החזרת חסר הבית לחיק החברה ובסוגית אזירת כוח, אומץ ורצון להתמודד עם הקשיים שהובילו אותו לרחוב.

כל זאת, ביחד עם העבודה בשיתוף החברים הנפלאים של סגל היחידה המטפלת בעיריה הופכים את ההתנדבות בפרוייקט למיוחדת ומומלצת בחום.

 


אודות מחבר המאמר

yariv lissauer

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.