אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

צבעים באתרי אינטרנט

 

עולם העיצוב מורכב ממגוון רחב של צורות וצבעים. לכל צבע האפיון שלו וכל צבע מסמל תחושה או אסוציאציה אחרת. תחום עיצוב אתרים באינטרנט עושה שימוש נרחב בהתאמות צבעים לצרכי תכנון מוקפד של רמת עיצוב וחזות האתר. כיום, בעידן בו כל אתר זקוק לתהליך של קידום אתרים, בולטות על פני המתחרים וכמובן מבנה המייצר עניין לגולש, בחירת צבע האתר (הן לרמת תבניות המסגרת והן לרמת תכני העיצוב) חייבת להתבצע מתוך חשיבה מוקפדת על אופי הצבע ומה הוא מסמל. תחום בניית אתרי אינטרנט בכלל ותחום קידום אתרים בפרט עושים שימוש רב בבחירת הצבע לצרכי התאמה מיידית בין רצון הגולש לבין מציאת התוכן באתר המוצע על ידכם.

בכתבה שלפניכם תוכלו לדעת יותר מה מסמל כל צבע ולאיזה אתרים הוא מיועד.

אדום

הצבע האדום הינו צבע חזק ודומיננטי המשדר מצד אחד ביטוי אהבה ומצד שני מצביע על סכנה. שימוש בצבעי האדום במסגרת עיצוב אתרים באינטרנט נועדו בדרך כלל להדגיש אזורים בתוך האתר שבעלי האתר רוצים להבליט.

צהוב

הצבע הצהוב משדר סוג של שמחה ועליצות, לא סתם אייקון הסמיילי המפורסם עשה שימוש בצבע הצהוב. גווני הצהוב יכולים לצאת מאוד דהויים במסך המחשב ולכן חשוב להקפיד על תכנון נכון של שילוב קוביות צהובות עם צבע מנוגד (שחור או אדום) ליצירת בולטות במהלך עיצוב אתרים באינטרנט.

כחול

הכחול, על כל גווניו הינו הצבע הפופולארי ביותר בתחום עיצוב אתרים באינטרנט. כמעט כל אתר עושה בו שימוש מכיוון שהוא משרד תחכום, יצירתיות וטכנולוגיה. הצבע הכחול מסמל רגשות חיוביים, אך יש להקפיד להשתמש בו בתבונה.

ירוק

גווני הירוק משדרים חיבור מיידי אל תחושות כגון: צמיחה, רעננות וחופש. כמו כן, הצבע הירוק נחשב לבצע היצירתיות ונועד להפגין תחכום ויצירה.

ורוד

גווני הורוד מסמלים התחדשות ולכן רוב האתרים העוסקים בתחום הריון, לידה ומוצרי תינוקות עושים בו שימוש קבוע. לגווני הורוד סמליות נשית מאוד ויש למצוא את הדרך להשתמש בו באתרים המיועדים לקהל גברי במידת הצורך.

שחור

הצבע השחור הינו צבע דומיננטי מאוד בתחום עיצוב אתרים באינטרנט. השחור מסמל עוצמה וכוח ומפגין גם יוקרה ואקסקלוסיביות. הבעיה עם השחור באינטרנט מתחילה מבחירת הצבעים הנלווים אליו ועל כך יש לתת את הדעת.

לבן

הלבן בדומה לכחול הוא אחד הצבעים הבולטים בתחום עיצוב אתרי אינטרנט. הלבן משדר רוגע, שלמות, ניקיון וכמובן אפשר לשלב אותו עם כל צבע אחר.

בחירת הצבע לאתר הבא שלכם אמורה להתמקד מתוך עניין מוקפד באופי האתר, מטרותיו וקהלי היעד העיקריים שלו.


אודות מחבר המאמר

Bloo הקמת אתרים וקידום-רוצים אתר תדמית, גלריית תמונות או מערכת ניהול תוכן מתקדמת? ב-Bloo פתרונות כוללים לעסק – אתרי אינטרנט , תכנים וקידום. התקשרו 077-4602099 או צרו קשר באתר שלנו http://www.bloo.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.