אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

זה הזמן לפסיכומטרי

 

אז מה היה לנו עד היום. את הבגרויות סיימנו ממש מזמן, הספקנו להתגייס, להשתחרר, לטייל, לנוח, שוב לטייל ושוב לנוח. ועכשיו? עכשיו הגיע הזמן להתקדם בחיים, הגיע הזמן לקבל החלטות.

קורס פסיכומטרי הוא הצעד הבא. כיום – לקורס הפסיכומטרי ולציוני המבחן הפסיכומטרי יש משקל כבד וחשיבות רבה בקרב המוסדות להשכלה גבוהה וכך בעצם המבחן הפסיכומטרי הופך להיות חשוב ולעיתים אף קריטי לכולנו.

אז מה בעצם הופך את הבחינה הפסיכומטרית לכזו מיוחדת ומאתגרת.

בראש ובראשונה הבחינה הפסיכומטרית מאגדת בתוכה את שלושת התחומים החשובים ביותר במסגרת החינוכית בישראל – יכולות בשפה העברית, יכולות בשפה האנגלית ויכולות בתחום הכמותי והמתמטי.

המבחן עצמו הוא ארוך ובנוי כולו משאלות רב ברירה (שאלות אמריקאיות) המאפשרות לנבחן לבחור תשובה אחת נכונה מתוך 4 אפשרויות.

הכנה נכונה היא המפתח להצלחה במבחן הפסיכומטרי. לימוד נכון ויסודי של כל שלושת הנושאים, בדגש על שינון מילים בשפה העברית והשפה האנגלית יתנו לכם יתרון משמעותי עוד לפני שהגעתם לקורס ההכנה.

את היכולות המתמטיות שלכם תוכלו לשפר בקורס ההכנה למבחן הפסיכומטרי על ידי כלים שינתנו לכם באמצעות מורים בקורס ההכנה שילמדו אתכם בעיקר "טריקים" ושיטות חשיבה הנועדות להצלחה בשאלות רב ברירה.

נושא אחרון עליו נדבר הוא נושא הזמן. כאמור, הבחינה הפסיכומטרית היא ארוכה ומתישה. ההתמודדות עם הזמן היא מאוד חשובה ויש להתכונן לעובדה שיש להישאר מרוכזים במאה אחוזים במשך כל שעות הבחינה. יש הממליצים על שוקולד וחטיפי אנרגיה לרענון תוך כדי הבחינה אך הדבר החשוב ביותר הוא לתרגל מבחן ארוך עוד לפני הבחינה הפסיכומטרית ולהסתגל למצב בו אתם יושבים במשך מספר שעות ונשארים מרוכזים ודבקים למטרה.

הציון המירבי בבחינה הפסיכומטרית הוא 800. באמצעות הכנה נכונה ויעילה השמיים (800) הם הגבול.


אודות מחבר המאמר

מוגש כשירות לציבור ע"י קידום פסיכומטרי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.