אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

למה צריך GMAT

המבחן הפסיכומטרי. כמה אסוציאציות מעלה המילה הזו פסיכומטרי. כל מי שעשה את המבחן הזה, ניסה לעשות אותו, הצליח לעשות אותו, היה מרוצה, היה פחות מרוצה, בקיצור, כל מי שנתקל עם המבחן הפסיכומטרי בחייו ישמח לא להיתקל בו שוב. זה קשה, זה מעצבן, יש האומרים שזה לא מראה את רמת הידע האמיתית ויש האומרים שקורסי ההכנה עולים יותר מדי כסף.

מי שעבר את המבחן הפסיכומטרי בהצלחה, סביר להניח שהתקדם לעבר לימודי תואר ראשון באחד מהמוסדות להשכלה גבוהה בישראל. אחרי כמה שנים באוניברסיטה או במכללה, המבחן הפסיכומטרי הוא כבר זיכרון רחוק. סביר להניח כי מי שסיים את התואר הראשון בהצלחה, עבד כמה שנים ועשה צעדים ראשונים בקריירה שלו, ינסה להתקדם גם לכיוון תואר שני. ואם כבר תואר שני אז לרוב, הנסיון הוא להתקבל לתואר שני במנהל עסקים, או בקיצור MBA. למה? מפני שתואר שני במנהל עסקים יכול להבטיח התקדמות מקצועית, כישורי ניהול שנדרשים בשלב הזה של הקריירה, וגם, קצת גיוון מהשגרה היומיומית של העבודה.

MBA הוא תואר נחשק ומרהיב. סיכויי הקבלה אליו הם די נמוכים מכיוון  שהמונים מנסים להתקבל אליו אך רק מעטים מצליחים להתקבל. לשם כך ובהתאם לזאת הומצא מבחן הGMAT. מבחן זה הוא מעט דומה למבחן הפסיכומטרי אך ההבדל ביניהם כרוך בעובדה שבמבחן ה GMAT המלל הוא באנגלית והחלק הכמותי והמתמטי רחב בהרבה יותר מאשר במבחן הפסיכומטרי. אז למה בעצם שוב לחזור על אותה "טעות" של עשיית מבחן בסגנון המבחן הפסיכומטרי?

התשובה היא פשוטה. מבחן GMAT  כיום הוא הכלי המהימן ביותר והאיכותי ביותר לבדוק את הפוטנציאל הגלום בנבחן. המבחן נבנה בארצות הברית וכיום, על מנת להתקבל ללימודי תואר שני במנהל עסקים הן בארץ והן בחו"ל יש דרישה מטעם מוסדות הלימוד לבצע את מבחן ה-GMAT וכך בעצם למצוא אומדן אמיתי ומדויק הבוחן מי ראוי ללימודי הMBA  ומי פחות ראוי.

 

בהצלחה.


אודות מחבר המאמר

נכתב כשירות לציבור על ידי קידום GMAT

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.