אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביטוח צד ג לרכב – לכל אותם מקרים לא נעימים

 

ביטוח צד ג' הוא רכיב רשות במסגרת ביטוחי רכב, שמטרתו לכסות נזק לרכוש שעלול להיגרם לצד שלישי כתוצאה מתאונה. לדוגמא, ביטוח צד ג יכסה נזק לרכב אחר אם בעל הביטוח התנגש בו בשוגג במכוניתו. יש לדעת כי במקרה כזה (שלמרבה הצער הוא נפוץ למדי), אם לנהג הפוגע אין ביטוח צד ג , הרי שימצא עצמו נדרש לשלם את עלות תיקון הרכב השני מכיסו, שעלולה להגיע לאלפי שקלים, כך שקל להבין מדוע ביטוח צד ג הוא חשוב כל כך, ומדוע כדאי מאוד שלא לוותר עליו.

 

ביטוח צד ג – לכיסוי נזקי רכוש

תאונות קורות בין נרצה ובין אם לאו והנזק שעלול להיגרם בגינן עלול להיות גדול. בכל הקשור לנזקי גוף שעלולים להיגרם בתאונה, הרי שאלה מכוסים בתוקף ביטוח חובה שהוא הביטוח הבסיסי ביותר הנדרש לכל רכב ובלעדיו אסור לנהוג ברכב על פי חוק. לעומת זאת, כאשר מדובר בנזקי רכוש הרי שבמקרים אלה נדרש בעל הרכב לעשות מראש ביטוח צד ג שנועד לכסות מקרים אלה בדיוק. כך לדוגמא, מכסה ביטוח צד ג מקרים בהם פגע בעל רכב ברכב אחר, כאשר פגע רכבו של הנהג בגדר של בית או אפילו בבית עצמו. ביטוח צד שלישי הוא האחראי לדאוג למימון תיקון הנזק שנגרם לאותו רכוש ובעל הביטוח (שגרם לתאונה) לא נדרש לשלם בעבור תיקונים אלה מכיסו.

 

ומה לגבי השתתפות עצמית ?

קיומו של ביטוח צד ג מבטיח אומנם כיסוי מלא של נזק לרכוש, אולם הנהג הפוגע לא יוכל לצאת לגמרי בזול... חשוב לדעת, כי הפעלת ביטוח צד ג כרוכה בהשתתפות עצמית שגובהה נקבע בפוליסה (ועומדת במרבית המקרים על כמה מאות שקלים). לפיכך, בעת רכישת ביטוח צד ג, חשוב מאוד לבדוק את גובה ההשתתפות העצמית המוגדר בפוליסה. דעו, כי ניתן לרכוש כיום ביטוח צד ג ללא השתתפות עצמית כלל, מה שמייקר את תשלומי הפוליסה עצמה (אולם יתכן וישתלם בתנאים מסוימים לאורך זמן).

בעת רכישת ביטוח צד ג חשוב מאוד לבדוק גם את תקרת כיסוי הנזק שנגרם לרכושו של הנפגע - האם מוגדרת תקרה כזו ומה גובהה? שימו לב לאותיות הקטנות, ובדקו האם ביטוח צד ג שאתם עומדים לרכוש מכסה את כל הנזקים, זאת על מנת שלא תהיו מופתעים בזמן הפעלת הביטוח, מה שעלול להיות מאוד לא נעים לכל הצדדים המעורבים.

השוואת מחירי ביטוח צד ג' – חשובה ביותר !

ברכישת ביטוח צד ג, יש לשים לב כי מחיריו אינם זהים בכל חברות הביטוח, וכי יש לבצע השוואת מחירי ביטוח צד ג' בין החברות השונות, זאת על מנת למצוא את הביטוח המשתלם ביותר. במרבית המקרים, נקבע מחירו של ביטוח צד ג על פי גורמים הקשורים בנהג עצמו – גילו, הוותק שלו בנהיגה, האם יש בעברו תאונות או עברות קודמות וכו'. מחירו של ביטוח צד ג תלוי כמובן גם בסוג הרכב, שנת היצור, נפח ופרמטרים מכאניים נוספים.

 

 

 

 


אודות מחבר המאמר

בלוגר וכותב מאמרים בנושאי רכב, ביטוח ועוד.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.