אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ללמוד אנגלית בגיל מתקדם

זהו סיפורו של עומר, חברי לספסל הלימודים.

עומר כיום בן 28, סיים ממש לא מזמן תואר ראשון במנהל עסקים וחולם על תואר שני באותו התחום. עומר הוא בחור מאוד מוכשר, חכם וחרוץ. יש לו רק בעיה אחת. הוא הגיע לאוניברסיטה ללימודי תואר ראשון ללא ידע גדול בשפה האנגלית.

את שנות נעוריו העביר עומר כמו רוב בני גילו. כדורגל, כדורסל ושיעורי בית היו רוב עולמו.

חוץ מבחינת הבגרות בשפה האנגלית, ציוניו של עומר היו מעולים, מה שגרם לו להתקבל ללימודי תואר ראשון גם ללא ידע בסיסי בשפה האנגלית.

כשהתחלנו ללמוד לפני כ 4 שנים התחילו המרצים "להפגיז" אותנו הסטודנטים בעשרות מאמרים. רובם בשפה האנגלית. לפתע, עומר הרגיש קושי רב, הוא לא הסתדר עם השפה והיה עסוק בתרגום המאמרים בעוד חבריו לכיתה שבקיאים בשפה האנגלית עקפו אותו וסיכמו עוד ועוד מאמרים אותם הוא פשוט לא הבין. עומר היה חסר אונים.

הרגשתי צורך לעזור לו. הצעתי לו לגשת ולהירשם לבית ספר לאנגלית. הוא טען שבגילו הוא כבר לא יקלוט כלום וטען שרק בגיל צעיר יש לבני האנוש את היכולת לקלוט ולשנן שפה חדשה. לא ויתרתי לו ולחצתי עליו. הסברתי לו שידע השפה האנגלית הוא חשוב כפז וישנם בתי ספר המציעים לאנשים כמוהו ללמוד אנגלית בקלות ובמהירות.

ממש ישבתי עליו. לחצתי ולחצתי עד שלבסוף הוא הסכים ונרשם לבתי ספר ללימוד אנגלית בחופשת הסמסטר לאחר שנת הלימודים הראשונה.

נפגשנו שוב לאחר שלושה חודשים. התחלנו את שנה ב' בבית הספר למנהל עסקים.

הפלא ופלא! עומר יודע אנגלית. הוא בא אליי והודה לי כל כך. הוא סיפר שהעביר את חופשת הקיץ בבית ספר ללימודי אנגלית במרכז הארץ. לא רק שעומר יודע לסכם היום מאמרים כמו שאר התלמידים אלא גם הוא סוף סוף נהנה מגלישה באינטרנט ומתכני טלוויזיה בשפה האנגלית.


אודות מחבר המאמר

מוגש כשירות לציבור מטעם "וול סטריט" בית ספר ללימודי אנגלית.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.