אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מתי קיימת עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית ?

שלנות רפואית פירושה מתן שירותים רפואיים תוך סטייה מרמת הסבירות שלה, כאשר נגרם נזק למטופל, שלא היה קורה אם לא היו סוטים מהדרך המקובלת לטיפול. כגון:

 מרשם לתרופה לא מתאימה וגרימת נזק לחולה כאשר רופא אחר לא היה רושם את התרופה במצב זה. רשלנות רפואית שייכת לתביעות נזיקין, כאשר יש להוכיח כי אכן אופן הטיפול בוצע ברשלנות. כאשר מצליח התובע להוכיח בעזרת עורכי דינו המיומנים בצורה עובדתית שאכן היתה רשלנות רפואית ישנה זכות לקבלת פיצויים בשל ההתרשלות גם אם ההתרשלות נעשתה בתום לב ובשוגג. ישנם קריטריונים רבים לקביעת עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית, תחום זה הינו מורכב וכל עניין הנדון בו נבדק לגופו על פי מגוון פרמטרים ותקדימים.

דוגמא לתביעת רשלנות רפואית שהוגשה ע"י עורך דין רשלנות רפואית חיפה סאמי אבו ורדה:

"רופאים בבית החולים נהריה קבעו מוות לתינוקת שנולדה בחיים והכניסו אותה לתא הקירור. בדרך לבית עלמין התברר שהיא חיה!"

הוכחת גרימת נזקחוות דעת של מומחים בתחום בו נעשה הנזק הכרחית ונחוצה ביותר בשעת ניסיון ההוכחה בתביעות של רשלנות רפואית. לאחר שהמומחה בתחום הנזק כמו עורך דין נזיקין חיפה אבו ורדה, סורק את החומר הרפואי של הלקוח, הוא קובע מהן ההשלכות שנגרמו לו כתוצאה מהטיפול הלקוי וכמובן שבהתאם גם מעריך את אחוזי הנכות שנגרמו לו. קיימים מקרים בהם נדרשות מספר חוות דעת ממומחים שונים בתחום על מנת להוכיח נזק בתחומים כגון: פסיכיאטריה, אורטופדיה, נוירולוגיה וכו'.

 

מתי כדאי לתבוע?בעיני הלקוח פעולה או חוסר פעולה של רופא, אחות, קופת חולים או בית חולים גרמה לנזק בשל רשלנות רפואית'  אולם לא תמיד זה נכון. מי שלא מכיר את תחום הרפואה, לא יוכל לשפוט את התנהלותו של הצוות הרפואי באופן נכון, לעומת זאת קיימים מצבים בהם התנהלות רפואית שבעינו של המטופל נתפסת כרשלנות רפואית מובהקת, יכולה להיות טריוויאלית כאשר היא תבחן בסטנדרטים רפואיים הולמים. השאלה הנשאלת היא האם הפרט אכן נחשף למקרה בו התנהלות הצוות הרפואי גבלה ברשלנות. במקום זה בדיוק אנו זקוקים לעצתם של המומחים והמיומנים בתחום- עורכי הדין- הם למזלנו כבר מכירים את הצורה הראויה לנהל את התיק על בוריו תוך התייעצות עם שלל המומחים הרלוונטים. עורכי הדין יפנו את הלקוח לאנשי מקצוע שיבצעו סריקה של התרחיש, הנפגע יעבור בדיקה, יעיינו בכל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים ויסיקו האם אכן התרחשה התנהלות רשלנית או לא. חוות דעתם של מומחים הכרחית לקביעה ולכן רק לאחר אישורם בגין התנהלות רשלנית ניתן להמשיך ולברר את האפשרות להגשת התביעה.


אודות מחבר המאמר

 

הוגש ע"י My E Video 

054-5777941          video production for business

 

 

 

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.