אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

נעים מאוד , פסיכומטרי

מבחן פסיכומטרי הוא הסיוט הגדול של כל תלמיד מתחיל. מדי שנה עולות כותרות מפוצצות שטוענות כי "אוטוטו הסטודנטים לא יצטרכו את בחינת הפסיכומטרי". אבל תמיד הוא שם, עם שמו המפוצץ, מפחיד את כולנו. אז איך בכל זאת מתמודדים עם פסיכומטרי? עד כמה קורס פסיכומטרי יכול לעזור לי להתקבל למשפטים? ולמה בכלל צריכים אותו? התשובות לפניכם.

פסיכומטרי: איך העסק הזה עובד?

בתחילת שנות השמונים של המאה הקודמת התכנסה לה ועדה קטנה והחליטה: כל סטודנט שירצה לרכוש לו השכלה גבוהה יהיה מחויב בבחינה פסיכומטרית. מאז ועד היום החלטת הועדה הזו קשורה איכשהו לכולנו, זאת כאמור במידה ואתם רואים את עתידכם עם אישור שסיימתם את התואר הנכסף. הפסיכומטרי עצמו נערך על ידי המרכז הארצי לבחינות ולהערכה, מרכז שנוסד דרך שיתוף פעולה של האוניברסיטאות בארץ. המבחן עצמו (בהמשך ניגע בו), משמש כאינדיקציה לניבוי הצלחתו של הסטודנט משך זמן הלימודים.

פסיכומטרי: למה אנחנו צריכים את זה?

מבחן פסיכומטרי מחולק לשלושה חלקים עיקריים: חשיבה כמותית, חשיבה מילולית ואנגלית. כל אחד מהחלקים מוסיף נתח מהציון כאשר הדגש על אנגלית רך יותר. כדי לנסות ולהבין למה בדיוק אנו זקוקים לבחינה נהיה זקוקים למאמרים ארוכים ומתישים שיציגו מגוון רחב של דעות, בעד ונגד, אבל רובם ככולם יגיעו לשורה התחתונה: המבחן כאן והוא לא הולך לשום מקום. הוא השער שלכם למוסדות ההשכלה הגבוהה וכיום הוא תנאי קבלה הכרחי במספר רב של מכללות.

פסיכומטרי: אפשר להעלות את הציונים

כל סטודנט פוטנציאלי צריך להבין שאותם חברים רמי מעלה שיושבים אי שם במרכז הארצי יודעים שכולנו מגיעים מרקע שונה. חלק גדול מהצעירים יצאו לחו"ל אחרי השירות הצבאי בעוד שחלק רצה לעבוד קצת ולחסוך כמה לירות לדירה המושכרת הראשונה, ולכן לא כולם עם רקע זהה. כאן נכנס לתמונה קורס פסיכומטרי שמטרתו לסייע לכם להשיג את הציון הנדרש.

 

מבחן פסיכומטרי, תרצו או לא, הוא השלב הראשון של החיים האקדמאיים לכן מומלץ להתייחס אליו במלוא הרצינות. מאמרים כאלו ואחרים יכינו אתכם לקראת שיחת הייעוץ הראשונה ואולי יסייעו לכם להבין טוב יותר לקראת מה אתם הולכים. שיהיה בהצלחה!


אודות מחבר המאמר

מוגש כשירות לציבור מטעם קידום פסיכומטרי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.