אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

קמינים – קמין גז מול מזגן – יתרונות וחסרונות

קמינים הם האופנה האחרונה בחימום הבית המשלבת גם עיצוב וגם יעילות. למרות הפופולאריות של מזגנים הרי שקמינים בהחלט מוצלחים יותר כשמדובר באמצעי חימום לחורף. מה היתרונות והחסרונות של קמינים מעוצבים מול מזגנים? האם התקנה של קמין עולה בהכרח יותר מהתקנה של מזגן? האם התחזוקה מורכבת יותר?

מחיר ויעילות

מחירו של מזגן מתקדם המסוגל לחמם באופן יעיל חלל גדול לא שונה בהרבה ממחירו של קמין (כולל התקנה, על כך בהמשך). ניתן היום לרכוש קמינים במחירים מפתיעים במיוחד לאור הפופולאריות העולה של הקמינים אשר גרמה ליבוא ואף ייצור של קמינים בארץ. כשמדובר במחיר השימוש במזגן מול קמינים הפועלי על גז הרי שאין תחרות – הקמין זוכה ובגדול. יעילות הבערה של קמין גז היא כ-90%! מחירו של גז טבעי נמוך משמעותית יחסית למחיר החשמל שרק עולה בשנים האחרונות. אין ספק שמבחינת צריכה קמינים הפועלים על גז יעילים הרבה יותר.

התקנה ותחזוקה

התקנה של קמין גז בבית קיים לא מורכבת יותר מאשר התקנה של מזגן. כשמדובר במזגן מרכזי או מזגן אינוורטר הרי שהתקנת קמין פשוטה יותר. חשוב לזכור כי בדומה למזגן שיש להכין עבורו תשתית גם קמין גז קוק לתשתית הכוללת צינורות וארובות. תחזוקה של מזגן היא מינימאלית ולרוב יש צורך בניקוי המסננים של המזגן אחת לכמה חודשים והוספת גז מזגנים אחת לשנה-חמש. תחזוקה של קמינים הפועלים על גז נעשית על ידי איש תחזוקה מוסמך פעם בשנה בלבד. כמוכן, קמין גז אינו פולט עשן שחור ואינו משאיר שאריות פיח כך שניקיון אינו מהווה בעיה כלל וכלל.

שימוש ואווירה

קמין גז מדמה להבה בוערת כשל קמינים המוזנים בעצים. משחקי הצללים והאש הבוערת מעניקים אווירה ייחודית לכל בית. קמיני גז מגיעים בכל מיני צורות וגדלים וניתן לרכוש קמין עומד או קמין גומחה הדומה לקמין עצים. הקמין משמש כאלמנט עיצובי בכל בית בנוסף להיותו שימושי להפליא. מזגן אמנם משמש אותנו גם בקיץ אך מהווה לעיתים "מפגע עיצובי" של ממש ולא תורם לאווירה בשום דרך. הדלקת קמין גז והדלקת מזגן נעשית באותו אופן – בעזרת שלט.  


אודות מחבר המאמר

מאמר זה נכתב על ידי חברת אקסטרה קידום אתרים מקצועי באינטרנט

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.