אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לבחור קורס ברפואה משלימה

לאחרונה התחלנו לחוש מודעים לעצמנו בצורה משמעותית יותר מנקודת מבט בריאותית. אורח חיים בריא נהפך להיות נחלה של הכלל ושינוי הפאזה גרר עמו גם תקווה לטיפולים בריאותיים נעימים במידה רבה יותר, שיש באפשרותם להשתלב כחלק מהשגרה היומיומית. הרי הרפואה בימים אלו מציעה דרכי טיפול נקודתיים, שמלווים בתרופות ודומיהן, ועם זאת אורח החיים הבריא העכשווי מכיל גם דרכי טיפול אלטרנטיביות שבאו מתוך מדינות המזרח הרחוק. קהל רב הולכים שנה אחרי שנה לחוג של לימודי רפואה משלימה במוסדות חינוך מגוונים, גם מתוך חשק ללמוד יותר על האזור שבו הם מעוניינים לרכוש ניסיון וגם מתוך השאיפה להעביר את היכולות אלה הלאה ולהציע טיפול בדרך כזו או אחרת. קיימים מספר ענק של תחומים במסגרת הרפואה המשלימה, ומי שרוצה יכול להתנסות בכולם, או רק בספורים מהם. הרפואה המשלימה כוללת גם שיאצו, טווינא, דיקור, פרחי באך, אירידיאולוגיה, עיסוי וכן הלאה. כל אחד מן התחומים הללו דורש להכיל בתוכו גם את החלק הגופני בגוף האדם וגם את הנשמה שלו, וככה הופך הטיפול המשלים לטיפול של גוף ונשמה.

לימוד בדגש על רפואה סינית

לימודי רפואה סינית הפכו להיות מקובלים במידה מרובה בעולם המערבי באופן כללי ובישראל בפרט, במיוחד לאור העובדה שהתפיסה הרוחנית צמחה מאוד בעולם המערבי בזמן האחרון, וכמובן שבלתי אפשרי להתעלם מן הטיעון שאם הרפואה הסינית קיימת כבר למעלה מ-3000 שנה, והסינים מוכרים בתור אחד העמים הבריאים במידה הרבה ביותר, עם תוחלת החיים הארוכה ביותר, אז כאן המקום לומר שיש מקום לאמץ את הרפואה הסינית. קיימים מספר רב של מוסדות חינוכיים המציעים את לימודי הרפואה הסינית בגרסאותיה השונות. קיימים בתי ספר שמציעים קורסים מסוימים כמו שיאצו או טווינא, וניתן למצוא בתי ספר שמציעים גם שילובים של מספר גישות ריפוי ומיזוג ביניהן - בהנחה ומדובר במסלולי לימוד של 4 שנים.

למה להעדיף לימודי נטורופתיה?

תפיסת הנטורופתיה משתלבת בתפיסה ההוליסטית של עצירת מחלות עוד לפני שהן קורות וניהול אורח חיים מתוך תפיסה של מיטוב הבריאות. הנטורופתיה מטפלת מגוון סוגים שונים של מחלות, היא מאפשרת טיפול במחלות כרוניות, בבעיות של כאב, במחלות הפוגעות בתפקוד, ובמבחר סוגים של מחלות רבות. במסגרת לימודי נטורופתיה אתם תלמדו על הזיקה בין הגוף והנפש. הנטורופת לרוב מהווה מעין פסיכולוג או חונך רוחני לפציינט, ויש לו אפשרות באמת לדרבן את הפציינט לשינוי נהלים שונים בחייו, יכול לגבש מחדש השקפות חיוביות ולתת התחלה חדשה של ממש בחיי החולה. זוהי מלאכה שיש לה המון נתינה ויכולת השפעה. המדריך מברר היכן היבטים פסיכולוגיים משפיעים על הפציינט באופן פסיכוסומטי, והקורס מלמד את המדריכים החדשים להעניק תמיכה רוחנית רגשית לחולים.


אודות מחבר המאמר

הכותב מתעניין בתחום הרפואה המשלימה בזמנו החופשי.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.