אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בת מצווה – מה כדאי לדעת?

טקס בת המצווה מציין את הגעת ילדה יהודיה לגיל 12 שממנו תיחשב בוגרת ותצטרך לקיים את כל מצוות הנשים על פי הדת היהודית. בשנים קדומות לא נהגו לחגוג לבנות בת מצווה, והסימן היחיד להגעת נערה לבגרות היה בשלותה המינית. עם התודעה הפמיניסטית ורעיונות קידום האישה בחברה התחילו לציין את האירוע, כל אחד לפי סגנונו. בגלל שהמנהג התפתח יחסית מאוחר, והחוקים הם פחות נוקשים, קובעת כל משפחה לפי הרכבה, מצבה הכלכלי, אופיה, גודלה ורצון הילדה – איך לחגוג את בת המצווה.

 

אבל כולם עושים ככה

 

איך תוכלו לדעת מה מתאים לכם? כדאי לברר קודם כל מה רוצה בתכם, ויותר חשוב – מה מתאים לה. למרות הגיל הבעייתי, לא כדאי להיכנע ללחץ חברתי שמופעל על הילדה מצד חברותיה ואף מצד הקובעים החברתיים כמו הטלויזיה וגיבורות תרבות נוספות. הילדה צריכה לבחור אירוע שיתאים לאופיה ולאופי המשפחה, ולא לכולן מתאים לעמוד במרכז אירוע רב משתתפים. כמו כן, יכול להיות שהמשפחה שלכם אינה גדולה וצריך לתכנן בהתאם, או שהמשפחה מסורתית ונוהגת להתכנס בבית הכנסת וזה יהיה אופי האירוע.

 

תגידו, מה אני אוהבת?

 

כדאי ללכת עם תחביביה של הילדה, אם יש כאלה. אם היא אוהבת לנגן, אולי תעשו אירוע שמשלב הרבה מוזיקה, כלי נגינה, חברים מנגנים, מעגל מתופפים או שירה. אם היא אוהבת לטייל, אפשר לעשות מסיבה בטבע, עם חברים או משפחה, או פשוט לקחת את כולם לטיול. אותו עיקרון עובד גם על ריקוד, ספורט או אמנות.

 

על מה כדאי לחשוב מראש?

 

כל אירוע בת מצווה דורש הפקה. יש הפקות גדולות ומאומצות ויש הפקות שאפשר פחות להשקיע. לכו לפי הכוחות שלכם ולפי התמיכה שתקבלו מחברים ומשפחה. לכל אירוע יהיה צריך לדאוג לאוכל (קייטרינג או בישול של בני הבית), (צלם המתמחה בצילום אירועים), לחשוב על מקום האירוע לפי סוג האירוע (אולם, בית פרטי, בית כנסת, אתר בטבע וכדומה).

 

אירועים נלווים

 

לאירוע העיקרי של בת המצווה נוספים פעמים רבות לפי רצון הילדה ומה שנהוג במעגל הקרוב או בקהילה בה חיה המשפחה, אירועים הקשורים לשנת בת המצווה. אירועים כאלה יכולים להיות –

 

·         צילום בוק לילדה – צילום אלבום תמונות בסגנון הפקת אופנה לילדת הבת מצווה

·         נסיעה לחו"ל עם ההורים, נסיעת שורשים או נסיעה ליעד מקרי

·         עבודת שורשים להכרת המשפחה הרחבה

·         מסיבה נוספת לחברים, מלבד האירוע המרכזי שארגנתם למשפחה

·         בקהילות מסוימות נהוג שאבי הילדה עולה לתורה בשבת שלאחר האירוע


אודות מחבר המאמר

דורית כהן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.