אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תכשיטי יהדות ויודאיקה

היהדות ותורתה, מרבה להשתמש בתכשיטים למטרות פולחן ולמטרות יופי. עוד בתקופת התנ"ך משולבים סיפורים רבים בהם מדובר על תכשיטים המוענקים כמתנות או משמשים ככלי מסחר, וכן על אבני חושן המשפט אשר שימשו בבית המקדש את הכוהן הגדול, ביניהם אבני חן מוכרות וידועות המשמשות מעצבי תכשיטים גם כיום. תכשיטי יהדות, כוללים בדרך כלל סוגים שונים של קמעות אשר מיוחסים להם סגולות של שמירה והגנה, פריון, הצלחה כלכלית וכיוצא בזה.

אם כן, אילו תכשיטים מעולם הקבלה והיהדות יוכלו לשמש אותנו בשגרה, ולהעניק לנו את ההגנה הנובעת מהם? במאמר שלפניכם, נבחן מספר אפשרויות של תכשיטים לנשים או לגברים המבוססים על תורת הקבלה וסודותיה.

תכשיטים עם פסוקים מהקבלה

תכשיטי קבלה, הם תכשיטים בהם משולבים פסוקים מהקבלה אשר יש בהם בכדי להגן, לשמור ולסייע לעונד אותם. על פי רוב, מדובר על שרשראות או תכשיטים בהם משולבים תליונים אותם עיצב מעצב התכשיטים כשהם מכילים את פסוקי הקבלה איתם מזוהה העונד. על פי רוב, הפסוקים המשולבים בתליונים מעין אלו, כוללים פסוקים להגנה מפני עין רעה, לשיפור תחושה כללית וחיזוק עצמי, וכן להצלחה בעסקים והצלחה כלכלית למשפחות, או כמובן, לפריון של אישה המבקשת להרות.

בין הסוגים השונים של תכשיטי קבלה, ניתן למצוא גם תכשיטים המתאימים לגברים, וגם תכשיטים לנשים, כאשר עיצובם בהחלט יוכל להתאים לענידה יום יומית, למקומות העבודה, ואף לצורך השלמת הופעה לקראת יציאה לאירוע או פגישות עסקיות.

חמסות ומגן דוד

תכשיטים נפוצים נוספים מתחום היהדות והקבלה, הם תכשיטים בהם משולבים סמלי מגן דוד או חמסה. לחמסה משויכות סגולות להגנה מפני עין רעה, והיא מקובלת למטרה זו הן אצל הקהילה היהודית והן בקרב המאמינים בדת האסלאם. את החמסה ניתן למצוא בדרך כלל כתליון על גבי שרשראות לסוגיהן, כאשר גם כאן ניתן למצוא תכשיטים המיועדים לקהל הנשי כמו גם לקהל עונדי התכשיטים הגברי.

מגני דוד, היו ועודם פופולאריים ביותר לשילוב בתכשיטים, שרשראות וצמידים ואף עגילים, כאשר השימוש במגן דוד לרוב נועד בכדי להצהיר על יהדותנו, ובעיקר בקרב קהילת היהודים העולמית.


אודות מחבר המאמר

מאמר זה נכתב על ידי צוות הכותבים של כתיבת מומחים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.