אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אל פסק UPS למחשב - מבטיח יציבות המערכת, מגן על המחשב/שרת ומאפשר רציפות עבודה

אל פסק UPS למחשב

מה זה אל פסק?

מכשיר גיבוי המבוסס על סוללה חזקה נטענת ומאפשרת המך עבודה רציפה על המחשב ללא תלות ברשת החשמל לפרק זמן מוגבל.

מי צריך אל פסק?

לטעמי כל בעל מחשב אישי / משרדי וכמובן שרתים חייבים להיות מוגנים מפני הפסקות חשמל קצרות. אלמלא היו מוגנים, כל הפרעה במתח חשמל הייתה גורמת לאובדן נתונים, המפסקת עמודה וחלילה אף נזקים בלתי הפיכים למחשב כולו בעת השבת המתח.

יתרון של ה"אל פסק" הוא בין היתר בעובדה שבעת חידוש אספק המתח חולפות מספר שניות עד למיתוג החשמל למחשב שכן שניות אלו הן קריטיות משום שמתח החשמל טרם התייצב.

סוגים עיקריים

ובכן, ישנם מס' רב של דגמים המתהדרים בסוללות בעלות אורך חיים ועבודה ארוכים יותר מאלו של המתחרים, זמן תגובה וכו'.

עם זאת ההבדלים העיקריים מתבטאים בעיקר במנגנון מיתוג המתח, כלומר במערכות הביתיות החשמל מחובר דרך קבע ישירות למחשב ובעת הפסקת חשמל מתבצע מיתוג. במערכות אלה השאיפה היא להקטין את זמן התגובה למינימום האפשרי כאשר בעת המיתוג האספקה מתאפשרת באמצעות כבל טעון.

האסכולה השניה של המכשירים הנ"ל מאפשרת חיבור קבע דרך של סוללות המכשיר מצד חד ותוך כדי גם טעינתן באמצעות רשת החשמל מצד שני.  במצב עבודה אפשר לומר כי לא מתבצע כלל מיתוג והאל פסק תמיד במצב עבודה.

כיום מחירם של המכשיירים הנ"ל ירד פלאים לעומת שנים עברו, חלקם מסופקים עם תוכנות ייעודיות לבקרת מתחים ורכיבי המערכת ואף אפשרות לשלוח מייל / לחייג באופן אוטומטי בעת הפסקת חשמל לכתובת  / מספר שהוזנו מראש.

אין ספק שבזכות אל פסק רבים מנזקי המחשבים נמנעו ועבודתם של רבים נמשכה כרגיל אף מבלי שידעו על נפילות מתח לשברירי שנייה. זאת בזכות ההוצאה הזניחה בגין רכישה של אל פסק.

לעיון בקטלוג ורכישה – הקש כאן

 


אודות מחבר המאמר

צח מחשבים ותקשורת

www.office-smb.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.