אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תרכבו בחוכמה ובבטיחות

אף אחד לא אוהב לחשוב על תאונות בזמן רכיבה על סוס. ורובינו מעדיפים להאמין שלנו זה לא יקרה. ברמת העיקרון, אנשים צודקים, הם אמורים להתרכז ולהנות מהרכיבה ולא לחשוב על דברים רעים שיכולים לקרות. בדומה לטיסה במטוס בדרך לחופשה חלומית או נסיעה באוטו לעבודה.

 

יחד עם זאת, אנו אמורים לעשות את המירב לפני הרכיבה, על מנת למנוע סיכונים מיותרים. כלומר, בכל פעם שאנו עולים על סוס, עלינו לבדוק היטב את תקינות הציוד והאם הוא קשור היטב לסוס (כפי שמטוס נבדק לפני כל המראה). בנוסף, עלינו לוודא שהסוס נמצא במצב בריאותי תקין, הן מבחינה פיזית והן מבחינה מנטלית ומסוגל לצאת לרכיבה.

 

בנוסף, עלינו ללבוש בגדים המתאימים לרכיבה. נעלים סגורות, עדיף מגפיים או משהו דומה לזה (אסור לצאת לרכיבה בכפכפים או סנדלים). כמו כן, יש לשים מכנסי ספורט ארוכים, עדיף מיוחדים לרכיבה, ולהימנע ממכנסי ג'ינס. מעבר לכך, יש להצטייד בוסט לרכיבה אשר יגן על הגב (עמוד השידרה) ועל בית החזה (האיברים הפנימיים של גופינו). וכמובן לא לשכוח לשים קסדת רוכבים אשר תגן על הראש שלנו.

 

יש רוכבים אשר טוענים שהקסדה לא נוחה להם, הם מזיעים בה והיא לא יפה במיוחד. אך אם תקראו מספר מחקרים בנושא "פציעות בעת רכיבה על סוסים", אתם תגלו שרוב הנזק היה נימנע, אילו הרוכבים היו שמים את הקסדה. לא בכדי, בארץ מחייבים על פי חוק, לשים קסדה בעת רכיבה על סוסים ואופנעים בכל סוגי רכיבה.

 

אם עדיין לא השתכנעתם, תלכו לבקר בבית חולים במחלקה המטפלת בשיקום נפגעי תאונות אכיבה למיניהם ובאזור המטופלים אשר הוגדרו כ"צממחים". אתם בטח תשנו את דעתכם. אתם צריכים להבין שתאונות פשוט קורות. סוסים יכולים להחליק או למעוד, ללא כוונה תחילה ולגרום לכם להיפצע באופן קשה (אם לא תהיו מוגנים בקסדה ובוסט המגן על גופכם).

 

מעבר לכך, לאורך השנים, קסדות השתפרו בכל המובנים. הן מעוצבות, אופנתיות ויפות יותר, נוחות יותר, וזולות יותר מבעבר. כיום הן מאווררות יותר מכל כובע אשר תשימו על ראשכם נגד שמש. כמו כן, הן באות במגוון צבעים, גדלים וצורות. גשו לחנות או למדריך רכיבה, על מנת להתאים קסדה בשבילכם. תכבשו את הקסדה בכל פעם שאתם נמצאים באזור אם סוסים או רוכבים על אחד מהם. ולא משנה במה אתם עוסקים ברגע נתון – טיול רגלי, מתקינים ציוד, מנקים את הסוס, רכיבה רומנטית על סוסים או רכיבה ספורטיבית על סוסים.

 

לסיכום, בדיקה קפדנית של הסוס לפני הרכיבה, לבוש נכון, ציוד הגנה מלא והדרכה למתחילים, הם מפתח לרכיבה נכונה ובטוחה במשך שנים רבות.


אודות מחבר המאמר

יואב ליסו, מומחה תוכן בתחום זוגיות ובריאות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.