אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דודי שמש ובנייני יוקרה

 

לכאורה כותרת זו נשמעת לרובכם מוזרה. מה הקשר בין דודי שמש ובנייני יוקרה?! אז זהו, שאין קשר. כמו שאתם יודעים, כיום הדיור היוקרתי נחשב לזה הממוקם במגדלי יוקרה. לא, אין כאן הכוונה למגדלי אקירוב ודומיהם, אלא להרבה בניינים רבי קומות המציעים היום שלל אטרקציות, כגון סאונה וג'ימבורי לילדים. יותר ויותר אנשים רוצים ליהנות מאותם מבנים מפנקים.

הפרדוקס שבמבני יוקרה

אתמול בדקתי רכישת דירה באחד ממגדלי היוקרה הללו, ואז, כבדרך אגב, גיליתי דבר מדהים – עם כל הפינוקים הללו כמו בריכה וסאונה, מה שאין בבניין זה... דודי שמש! מתברר שיש איזו בעיית מקום על הגג או משהו בסגנון הזה שמונע את האפשרות להתקין דודי שמש בכל דירה. מסיבה זו בכל המפלצות העצומות הללו שצצות כפטריות אחרי הגשם בכל רחבי הארץ אין דודי שמש. עניין זה הפתיע אותי במיוחד כי כשמדובר במתקנים מורכבים כמו סאונה ותחזוקת חנייה תת קרקעית מטורפת – אז אין בעיות טכניות, והכול בר פתרון. אבל כשמדובר בדבר פרימיטיבי כמו דודי שמש, שמלווים אותנו משנות השבעים – אז לא. כאן אין שום אפשרות להתמודד עם הבעיה האדירה הזאת.

איכות הסביבה והממון

נכון, רוכשי הדירה במגדלים הללו הם בדרך כלל אנשים עמידים, ואם הם יכולים לשלם 500 ₪ ועד בית, אז הם גם יכולים לשלם על הפעלת דוד חשמלי. עם זאת, הבעיה אינה נעוצה בכסף אלא באיכות הסביבה. אולי כל אחד מאותם דיירים יכול לממן דוד המופעל באמצעות חשמל, אבל כשמסכמים את כל הדודים שצריכים להתחמם באנרגיה חשמלית, זה יוצא בזבוז לאומי עצום! בתקופה שבה אנו שומעים כל הזמן על הצורך של מדינת ישראל לחסוך באנרגיה ועוד מזהירים אותנו מבצורת אנרגטית, הינה לכם בזבוז לשמו! למה אותם מהנדסים דגולים לא עושים את המאמץ הנוסף להוסיף דודי שמש לאותם מבני יוקרה? נראה כי נושא זה נפל בסדרי העדיפויות משום שהלקוחות מוכנים לשלם את העלויות.

 

 

הכוח בידי הצרכנים

לכאורה, בבחירת דירה נוכחות או היעדרות של דוד שמש נראה כעניין זניח ביותר. עם זאת, אנו לא מדברים על בית פה בית שם, אלא על תופעה רחבה ביותר, שעוד תתרחב בעתיד. מצד שני, ראינו כבר מה מחאה צרכנית יכולה להשיג. ובצורה זו, אם נתנגד לבנייה שיטתית ללא דודי שמש, יש סיכוי שאותם אדריכלים יחשבו פעמיים על פתרון הבעיה, ופתאום נראה דודי שמש גם בבניינים רבי קומות.

 

מחאה סביבתית

לדעתי הרוח שצריכה להניע מחאה מסוג זה נעוצה בסיבות סביבתיות יותר מאשר בסיבות כלכליות. אנו לא יכולים להמשיך ולהרוס את הסביבה, במיוחד בנקודות בהן יש לנו ברירה אחרת. דוד שמש אינו מקשה על חיינו בשום צורה, אך מאפשר חיסכון אדיר באנרגיה. מסיבה זו אנו צריכים להתעקש על התקנת דודי שמש בכל בית ובית בישראל.


אודות מחבר המאמר

דודי שמש- רק של טל סחר

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.