אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סקירת מט"ח שבועית 7.12.09

דולר שקל: כפי שהובא בסקירה הקודמת – הצפי לירידות בשבוע המסחר החולף אכן לא אכזב. כמו-כן הומלץ לסוחרים שלא "ללכת שולל" אחר המגמה הדובית המסתמנת היות שעדיין ניכר הכוח אצל הרוכשים. גם תסריט זה אכן התממש – ביום המסחר האחרון של השבוע החולף הגיעו עליות משמעותיות באופן יחסי לאחר שבוע של ירידות שערים של הדולר מול עמיתו הישראלי. לגבי השבוע הקרוב – קשה לומר שגל הירידות הגיע לסיומו, אולם מה שכן ברור שנמשך המאבק העיקש בין המוכרים לרוכשים, הבא לידי ביטוי בדשדוש ארוך זמן. עם זאת, אין להתעלם מהעובדה שהכוח עדיין ניכר אצל הרוכשים. חשוב שלא להתעלם כלל וכלל מהאפשרות להתחזקות הדולר בקרוב, ובמיוחד לאחר חציית השער את המחיר 3.8000 . זאת במיוחד לאור העובדה שלא רק שאנו מוצאים שהכוח נותר בינתיים, כאמור, בידי הרוכשים, אלא שמתגבש קו מגמה עולה לאחר כמה ניסיונות לא מוצלחים להורדת המחיר מתחת לקו התמיכה, וזאת במקביל למבנה מחירים עולה שהולך ומתבהר יותר ויותר, חרף המגמה המדשדשת. מה גם שניתן להוסיף לכך את הניסיונות הלא מוצלחים לצאת מתיקון טכני במגמה יורדת.

יורו דולר: גם הפעם הצפי שהובא בסקירה הקודמת תאם להפליא את מה שהתרחש במהלך שבוע המסחר החולף. דווח על כך שהמומנטום כלפי העליות הולך ודועך, דובר על כך שתחילת שבוע המסחר החולף עשוי להתחיל בהחלט דווקא בעליות – כפי שאכן קרה, בעוד שבהמשך נמסר שכל הסימנים מצביעים על כך שהמטבע האירופאי עומד בפני היחלשות, ואף עלתה השערה שהשינוי יהיה דרסטי – כפי שאכן ניתן ללמוד מההתפתחויות של יום המסחר האחרון של השבוע החולף. בסופו של דבר השער חתך בשני ימי המסחר האחרונים של שבוע המסחר החולף, ובעיקר ביום המסחר האחרון ממש, את כל המחיר שמקו ההתנגדות ועד לזה של התמיכה, מרחק ירידה דרמטי של לא פחות מאשר 319 פיפסים, תוך שהוא חוצה ומותיר את קו המגמה העולה מאחוריו. אין ספק שהכוח אצל המוכרים, אך לגבי תחילת שבוע המסחר החדש יש לנקוט משנה זהירות לגבי עסקאות השורט, שכן השער הגיע לקו התמיכה ונבלם בו, מה גם שירידות דרסטיות – כפי שבאו לידי ביטוי בשני ימי המסחר שצוינו – אמורות להיות מלוות בדרך כלל בתיקונים ובמיוחד במימושים. אוהבי האתגרים שבין הסוחרים לטווח קצר יכולים לעלות על גלי המימוש ולזכות בכמה רווחים בעסקאות לונג קצרות ומבוקרות, אך יש לזכור שמה שניכר שהולך בעיקר להיות בהמשך זה שליטה של הסוחרים הדוביים. לכן יש להמשיך ולתת את הדעת בעיקר על עסקאות שורט, ובמיוחד לאחר חציית קו התמיכה, שכרגע מהווה קו תמיכה חזק וקריטי, לאור מספר הניסיונות הכושלים בעבר ובהווה לחצות אותו כלפי מטה.

סטרלינג-דולר: גם במקרה של צמד זה, כמו בצמד יורו-דולר, הסקירה הקודמת תאמה היטב את תמונת המצב כפי שזו השתקפה במהלך שבוע המסחר החולף. אמנם הוא החל בירידות שערים, אך העליות לא אחרו לבוא. אולם, בסופו של שבוע, ולמשך שני ימי המסחר האחרונים משבוע המסחר החולף, גילינו ירידות צפויות אגרסיביות של המטבע הבריטי. גם לגבי שבוע המסחר הקרוב ניכר כי הכוח עדיין בידיהם של המוכרים. יתר על כן, אנו מגלים גרף שמצביע על מבנה מחירים יורד, כמו גם קו מגמה דומה, בעוד שכל המהלך הדובי החל מהגיע השער לנקודת הבלימה של פיבונאצ'י במה שניראה לפחות בשלב זה כניסיון יציאה – עד עכשיו מוצלח יש לומר – מתיקון טכני להמשך ירידות. גם אם תחילת שבוע המסחר החדש יאופיין על ידי עליות קלות, ספק רב אם הן תהיינה יותר מאשר באמת קלות בלבד, בעוד שהצפי הינו דווקא שבהמשך ניראה את הירידות המחודשות. עם זאת, יש להביא בחשבון שאנו קרובים לקו בלימה, בדמותו של קו המגמה העולה, כך שיש להיזהר עם עסקאות השורט. מומלץ לקחתן במנות קטנות ולהיות עם עין "פקוחה" עד – אם וכאשר – ייפרץ קו המגמה האמור ויאותת על המשכן היותר "בריא" של הירידות הצפויות בשער הפאונד והתחזקותו של המטבע האמריקאי. 

דולר-יין: מי שפעל כפי שהומלץ בסקירה הקודמת – הרוויח, או שלפחות לא הפסיד. למרות הירידות שחווינו לאורך זמן בערכו של המטבע האמריקאי הומלץ שלא להפנות את תשומת הלב לעסקאות שורט ולהשתדל להימנע מהן. ובאמת, להוציא את פתיחת שבוע המסחר החולף שבא לידי ביטוי בירידה אנמית, הרי ששאר השבוע הוכיח עליות שערים חדות. מי שפעל בהתאם לאיתות הכניסה שהובא בסקירה הקודמת לעסקה שוורית זכה במהלך השבוע לרווח של למעלה מ – 350 פיפסים. כבר מיום המסחר השני של שבוע המסחר החולף חווינו עליות שפרצו את נקודת האל-חזור, כמו גם את נקודת התמיכה הקודמת שהייתה אמורה לשמש כקו התנגדות, ושלא הצליחה "לעמוד במשימה". השער המשיך לטפס תוך שהוא גם חותך את קו המגמה היורד, בעוד הוא מותיר אותו די הרבה יחסית מאחוריו. לגבי השבוע הקרוב יש לשים לב, שכן אמנם הרוכשים הם אלו כרגע הדומיננטיים בשוק, אך סביר בהחלט שנבחין בטווח הקרוב בירידות שערים. לכך ישנן כמה סיבות: האחת – השער הגיע בסיום יום המסחר האחרון של שבוע המסחר החולף לקו התנגדות קרוב, נבלם בו וסגר את יום המסחר תחתיו. השנייה – קו זה משמש כקו בלימה נוסף של פיבונאצ'י, מה שרק מעצים את ההערכה שאנו צפויים לירידות שערים קרובות, גם אם רק בדרך לעליות מחודשות אפשריות בהמשך. השלישית – בדרך כלל במצבי שוק אלו, גם אם לא תמיד ובהכרח שכך יהיה, מגיע גל מימושים, במיוחד לאור העובדה שמצאנו כמה ימי מסחר של עליות ללא תיקון. הרביעית – במצבי שוק אלו גם בדרך כלל – ושוב, לא בהכרח, אך לרוב – נמצא שכאשר השער פרץ קו מגמה, הרי שבדרכו מעלה בהמשך הוא עוצר וחוזר מטה כדי "לבדוק" את המחיר ואת קו המגמה עצמו. לכן מומלץ להפנות תשומת לב לכמה עסקאות שורט קצרות פיפסים וטווח אפשריות, כשלאחריהן לבחון שוב את תמונת המצב לכניסה בהחלט אפשרית של מהלכי לונג.

ניתוח טכני מבית Forex Pros, פורטל מסחר במט"ח

אזהרה: אין במובא משום המלצה לרכוש מטבע כלשהו או לסחור בין צמדי מטבעות כלשהם. כמו-כן, אין במובא משום ערובה להצלחה. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. חשוב להדגיש שמסחר במט"ח נושא פוטנציאל רווח גבוה, אך גם טומן בחובו סיכון רב


אודות מחבר המאמר

הכותב, רן טוביה, ran.matah@gmail.com , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי" נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר בפורקס בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום, תוך בקרה על פעילותם וגיבוש אסטרטגיות התואמות צרכיהם האינדיווידואליים ומייעלות ביצועיהם.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.