אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בדיקת דירה לפני רכישה - מדוע זה חשוב

מדוע בכלל צריך בדק בית

יש צורך בבדק בית כדי להיכנס לבית חדש או מיד שנייה, ברגל ימין. בדק בית הוא לא רק צורך אלא חובה בתהליך קניית בית או דירה יד שנייה, בעיקר כשמדובר במבנה ישן, אך לא פחות מכך – ברכישת בית חדש או דירה חדשה. בדק בית הוא שלב הכרחי ביותר לפני ביצוע רכישה כזו, המהווה את ההשקעה הכספית הגדולה ביותר אצל רובנו. לקונה הרגיל אין את הידע והניסיון הדרושים לאבחון מצבו הפיזי של מבנה והליקויים הנסתרים והגלויים בו. ראשית דבר, בדק בית הוא מתכון בדוק למניעת עוגמות נפש עתידיות, כתוצאה מגילוי מאוחר של ליקויי בנייה העשויים להיות כרוכים בהוצאות כבדות. במידת הצורך, דו"ח בדק בית ישמש לפנייה לקבלן לצורך ביצוע התיקונים הנדרשים, לפנייה לערכאות משפטיות לצורך הגשת תביעת ליקויי בניה כנגד קבלן הבניין במקרה רכישת בית חדש, או לקבלת סקר על מצבו הפיזי של המבנה בעת רכישת בית יד שנייה.

מטעמים אלו, חשוב לבצע בדיקה מקיפה ע"י מומחה הבקיא באיתור ליקויי בניה או מפגעים אחרים, קיימים או צפויים, במערכות ובאלמנטים השונים של הבית. במדינות רבות בעולם בדק בית הוא תהליך בלתי נפרד מתהליך רכישת בית חדש או מיד שנייה.

 

מה בודקים ומגלים במסגרת תהליך בדק בית

בדק בית מקצועי מעניק לרוכש בית או דירה:

 

בדק בית - רק ע"י מומחים לדבר

איש המקצוע המתאים לביצוע המשימה של בדק בית הוא מהנדס בניין מומחה בעל ניסיון בתכנון ובביצוע פרוייקטים. לכן, כשתזמינו בדיקת בדק בית בחברה המתמחה בכך, וודאו שהיא תבוצע ע"י מהנדסים מומחים, בעלי ידע, ניסיון ומוניטין בתחום זה.

מכיוון שבדק בית לפני רכישה אינו תהליך פולשני אלא בדיקה ע"י ראיה ושמיעה בלבד, רצוי שמהנדס הבניין המבצע את הביקורת יכיר היטב את שיטת הבנייה של סוג המבנה הספציפי (בניה רגילה, מבנה טרומי, בניה בשיטת ברנוביץ', מבנה עץ, פלדה וכו') ויהיה מנוסה בה. למהנדס מיומן כזה יש את מירב הסיכויים לאתר את הגורמים הפוגעים בתפקוד המבנה ובתוחלת החיים שלו (לרוב סוגי בנייני המגורים בישראל נדרשת תוחלת חיים של 50 שנה לפחות לשלד המבנה).


אודות מחבר המאמר

בדק בית פריזמה היא חברת בדק בית מן הידועות והמובילות בישראל לביצוע ביקורת מבנים ואיתור ליקויי בניה. הצוות ואנשי המקצוע המובילים של פריזמה בעלי מוניטין וניסיון מקצועי של עשרות שנים בענף הבניה. שירותי הבדיקות של החברה מגוונים: בדק בית במבני ציבור, בתי עסק, בדיקת דירה, בדיקות בתים פרטיים וכן בניינים משותפים.

www.prizma-peles.com  טל. 1-700-706-001 מענה 24 שעות ביממה.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.