אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מדפים - איזנה סוג אתם מעדיפים?

 

לא כולנו – הבה נודה – מייחסים חשיבות ומייחדים מחשבה לבחירת מדפים.  לפני רכישת רהיטים אנחנו ודאי נערוך סקר שוק אבל אם נרצה לרכוש מדפים, סביר להניח שלא נכתת רגלינו בין אולמות תצוגה שונים.

תפקידם של מדפים שונה בבית ובמחסן, בחנות או במשרד. דומה כי מחשבה רבה ומוקפדת יש לייחד דווקא לרכישת מדפים עבור מחסנים, מקום שבו השיקול המרכזי הוא האפקטיביות שלהם ולאו בהכרח הדקורטיביות שלהם.

סידור סחורה על מדפים אמור לאפשר נגישות מרבית קלה ונוחה אל כל פריטיה.  במחסנים ואף בחנויות מקובל להשתמש במדפי מתכת מודולאריים בעוד בבתים פרטיים יש המעדיפים מדפים עשויים עץ או פלסטיק, שכן הם לא אמורים לשאת משקל רב.

מדפים מודולאריים:

כדאי לדעת: מדפים ממתכת יכולים לשאת משקל רב. הם יציבים. בהיותם מודולאריים – קל להרכיבם וקל לפרקם. בעזרת עמודים ניתן להתקין מדפים עד תקרת המתחם. יתרון נוסף של מדפי מתכת או מדפי ברזל הוא בעמידותם הרבה לעומת מדפי עץ, החשופים לתהליכי בליה והם רגישים ללחות, לרטיבות, לפטריות שונות ולחרקים.  מדפי פלסטיק, אף שהם חזקים מעט יותק ממדפי עץ, אף הם מועדים לשינוי צורה, לעיוותים, לסדקים וחשופים לתהליכי בליה מסוימים.

בדרך כלל אנחנו יודעים איזה סוג של מדף מתאים לנו. גם בהעדר ידע מקצועי נרחב, הניסיון הטבעי והיומיומי  של רובנו מספיק לצורך בחירת מדף לביתנו.  כך או כך,  אם, לדוגמה, אנחנו רוכשים מדף מעץ מומלץ להתייעץ עם נגר מומחה כדי לדעת מה נדרש מאתנו כדי לתחזק אותו.

ארונות מדפים:

ארונות מדפים נמצאים בשימוש משרדים רבים. סגורים או פתוחים הם מאפשרים הוספת מדפים או גריעתם, לכן מומלץ להתקין מדפים מודולאריים, נשלפים בקלות, שקל להתקינם וקל להסירם, על-פי הצרכים המשתנים באחסון חומר.

זהירות - מדפי זכוכית:

מדפי זכוכית הם מדפים יוקרתיים. הם בעיקר לצרכי קישוט. ברור שהם אינם אמורים לשאת משקל רב. יש להיזהר בהתקנתם וגם לאחריה – כל מה שאנחנו מניחים על מדף עשוי זכוכיות או מרימים ממנו צריך להיעשות באטיות, ברגישות ו – שוב ושוב – בזהירות מרבית.


אודות מחבר המאמר

טופ אינטראקטיב

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.