אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פסלו לך את הרישיון? גש לעורך דין תעבורה

כאשר רישיונו של אדם נשלל או נפסל, הוא ניזוק מכך קשות. לכן, מקרי פסילה נחשבים למוצדקים רק במקרים של ביצוע עבירות חמורות או מסוּכנוּת של ממש לציבור. אם גם לך פסלו את הרישיון, פנה אל עורך דין תעבורה – וקרא את העובדות שריכזנו כאן. הן עשויות להרגיע אותך קצת. 

עובדה מס' 1:

אל תהסס לבקש סיוע משפטי 

אחת הבעיות העיקריות של נהגים שקיבלו דו"חות תנועה – בין אם אלו קנסות, זימון למשפט או פסילת רישיון – היא שהם אינם יודעים שמדובר במצב הפיך. כמעט כל נהג שנעצר על ידי שוטר, בטוח שעליו לקבל את הדין ולהתמודד עם המציאות הכואבת. לא תמיד זה כך. 

אם יוצמד אליך עורך דין תעבורה טוב, אתה עשוי לגלות שהעניין הפיך וניתן לשינוי. ישנן עובדות רבות שיכולות לשנות את חומרת העונש ולהקל על הנהג, מה גם שמספיקה טעות אחת בצורת הרישום או בקבלת הדו"ח כדי לבטל אותו לחלוטין. 

עובדה מס' 2:

בית המשפט הוא לא תמיד האפשרות הגרועה 

נהגים רבים מפחדים להגיע לבית המשפט, מחשש שהעונש שייגזר עליהם יהיה חמור מאין כמותו. אז נכון, לבית המשפט יש את הסמכות לפסול את רישיונך לתמיד ואף להטיל עליך עונשים נוספים – אך מצד שני, זהו המקום היחיד בו תוכל להפוך החלטה על פסילה. אם אתה מצויד בטיעונים הנכונים, ייתכן ותוכל להיחלץ מהמצב דווקא בין כותלי בית המשפט. 

עובדה מס' 3:

המכון הרפואי של משרד הרישוי 

המכון הזה הוא עובדה בפני עצמה וראוי שתכיר אותו. זהו המקום בו יוחלט האם אתה כשיר לנהיגה, האם יש להפנותך לקבלת שירותי רפואה דחופה (מה שיביא לפסילת הרישיון במקום) והאם יש הצדקה לבקשת מכון הרישוי, משמע: להוריד אותך מהכביש. עורך דין תעבורה מנוסה יוכל להשפיע ולשנות את ההחלטה, אך רק אם יש בכך הצדקה אמיתית. 

עובדה מס' 4:

אי התאמה אישיותית היא עניין נתון לפרשנות 

אחת הסיבות בעטיין יכול משרד הרישוי לפסול את רישיונך, היא 'אי התאמה אישיותית', כלומר: שאינך מתאים, מבחינת נתוני האישיות שלך, להשתמש במכונית לצרכי נהיגה. אי התאמה כזו יכולה להיות בשל צריכת סמים, עבריינות, מצב נפשי מעורער (שיצריך לרוב, אגב, הזמנת טיפול פסיכולוגי מקצועי לנהג) ועוד. 

אך כמו מושגים רבים בעולם המשפט, גם ההגדרה הזו אינה מוחלטת ונתונה לשינוי. שוב, בעזרת עורך דין תעבורה מקצועי ומשופשף, יש סיכוי לא קטן שתוכל להשפיע על החלטת המכון הרפואי ולהסיר מעליך את הכותרת האיומה הזו: 'אי התאמה אישיותית'. 

עובדה מס' 5:

אין סיטואציה בגינה מותר לך לנהוג בפסילה 

גם אם יפלו השמיים, גם אם תפרוץ מלחמה וגם אם הוכרז בכל הארץ מצב חירום – אינך יכול לנהוג בפסילה. כלומר, אם אתה בונה על כך שמישהו יוותר לך בגלל מצב בלתי שגרתי כלשהו, אתה טועה: אם נהגת בשלילה, ולא משנה הסיבה, אתה צפוי להיענש. 

עובדה מס' 6:

נהיגה בפסילה יכולה לגרור אחריה עונש מאסר בפועל 

אם מה שנכתב בעובדה הקודמת לא מספק אותך, כנראה שהדברים הבאים בהחלט כן יעשו זאת: נהיגה בפסילת רישיון מוגדרת על ידי החוק כעבירה פלילית חמורה – מה שעשוי, והסיכויים לכך כלל לא קטנים, להביא אותך עד מאחורי סורג ובריח. במקרים כאלו, ספק רב עם עורך דין תעבורה, גם המנוסה והמקצועי ביותר, יוכל לסייע לך.


אודות מחבר המאמר

דניאל זוהר כתיבת מאמרים, תוכן איכותי ועוד

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.