אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אינסטלטורים ופועלם בשוק של עבודות שיפוצים

בארץ קיימים תחומים רבים מאוד שעוברים התחדשות כזאת או אחרת ועליה ברמת המקצועיות בשל כך. זה ניכר בקרב חברות גדולות במיוחד, שירות לקוחות או בנקים וגם מוסדות ממשלתיים. כולם מנסים לשכלל את איכות השירות ללקוח ואת רמת המוצר שלהם על מנת לשמר את קהל הלקוחות שלהם מלעבור לחברה מתחרה. אפשר לקחת לדוגמא את ענף שיפוצים או נישת אינסטלטורים לרבות עבודות שיפוצים כאלה ואחרות ולהבין כי זה אחד הענפים היותר מרכזיים שעובר שינויים מהותיים בעשר השנים האחרונות.

עד לפני כעשר שנים, כאשר בית אב היה נתקל בבעיית צנרת ביתית, הוא היה מזמין אינסטלטורים המתגורר בשכונה, מן אחד כזה שהיה מוכר לכל תושבי השכונה והיה מתמחה בנישת שיפוצים או עבודות שיפוצים כאלה ואחרות ועליו כולם הסתמכו אבל חשוב לציין כי הוא לא ממש היה בעל הסמכה כלומר לא בהכרח. רוב ההכשרה המקצועית של כל אינסטלטור וקבלן שיפוצים היו בלתי פורמאליות. אינסטלטור טיפוסי היה מתחיל את דרכו כעוזר או כפועל של אינסטלטור ותיק ובמשך הזמן היה פותח עסק אינסטלציה בעצמו.

חשוב לציין כי לקחת אדם שלא קשור מאיגוד אינסטלטורים באופן מסודר הינה שיטה מסוכנת ואפילו בלתי מקצועית. אין חכם כבעל ניסיון כי לא כל הזול הוא המשתלם ולעיתים הוא אף הופך יקר ואף לא רק ניסיון לבדו יכול לסייע בקשיים נדירים שתלויים בהם אפילו חיי אדם. על פני השטח זה לא נראה כך ובשביל לתכנן עבודות שיפוצים או שיפוצים או אינסטלציה שהרי חובה על אינסטלטורים להכיר ולדעת גם מעט בהנדסת בניין ולצד זה לדעת חישובי עומסים ולחצים ובעצם כל מה שקשור בהיבט המקצועי. מסתבר אם כן שזה לא ממש מספיק לדעת איך לשבור קיר ולהעביר צינור. תורת שיפוצים ואינסטלציה זו תורה מורכבת ושלמה בעד עצמה.

 בכדי להעלות את רמת איכות העבודה ואת הרמה המקצועית של אינסטלטורים וקבלני שיפוצים או מבצעי עבודות שיפוצים כאלה ואחרות שקיבלו את סמל חוסר המקצועיות בארץ בעבר, הוקמה התאחדות קבלני השיפוצים אשר שמה לה למטרה להעלות את הרמה המקצועית בתחום פרוץ זה. משנת 2001 תחום קבלני השיפוצים הוכר על ידי המדינה כתחום נפרד מקבלני הבנייה המוכרים. התאחדות זו בעצם פתרה את בעיית חוסר המקצועיות וכיום אף מיגרה את התופעה הנ"ל של לקיחת אנשים שהם לא באמת בעלי מקצוע בתחום.


אודות מחבר המאמר

אגו ווב - אלי גולדמן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.